Nieuwe viool gezocht

Discussie in 'Gevraagd' gestart door DMB, 9 sep 2017.

  1. DMB

    DMB

    Lid geworden:
    9 sep 2017
    Berichten:
    1
    hallo allemaal,
    Ik ben 13 jaar oud, en speel al vanaf mijn 5e, nu wil ik al heel erg lang een nieuwe viool dus ik heb dan ook lang gespaard, waardoor ik nu 1000 euro ter beschikking heb om een nieuwe te kopen.
    Ik vraag me af of jullie suggesties hebben voor een nieuwe, want ik zoek al een tijdje en zie door de bomen het bos niet meer...
    Alvast bedankt!
     
  2. Geert

    Geert Geert

    Lid geworden:
    30 sep 2004
    Berichten:
    1.000
    Hallo DMB,
    Welkom hier op het forum. Je kan niet zomaar een viool "uit de folder" of op internet uitzoeken. Een viool moet bij je passen als een jas.
    Als je al 8 jaar speelt heb je vast een goede viooldocent. Vraag hem/haar om het adres van een goede en betrouwbare vioolbouwer in de buurt en ga daar, eventueel samen met je docent, luisteren en proefspelen. Je krijgt dan vast wel 1 of 2 violen op proef mee naar huis en je kan altijd nog een keer teruggaan om te proberen. Succes!
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2017
  3. JanHut

    JanHut ♫ ♪

    Lid geworden:
    27 aug 2013
    Berichten:
    1.439
    @DMB , zoals Geert het beschrijft, daar heb ik heel goeie ervaringen mee. Als een leraar met je mee wil, of de viool kan zien en horen die je op zicht hebt, dan helpt dat enorm. Jij luistert als de leraar (of andere ervaren speler!) er een stukje op speelt en hij/zij hoort jou er op spelen. Als leraar of een ander met je mee wil, dan kun je naar een adres dat hij/zij betrouwbaar en klantvriendelijk vindt - dat is ook een voordeel.
    Succes!
     
  4. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Ja, ook ik kan je van harte aanbevelen naar een vioolbouwer te gaan, bijvoorbeeld een vertrouwd adres van je docent. Of inderdaad een adres van iemand anders die er een goede kijk op heeft en met je mee wil.
    Doordat je zelf al wat kunt op een viool, heb je het voordeel dat je ook zelf een goed idee kunt hebben over wat jij mooi en fijn vindt spelen. Dat is wat anders dan iemand die nog helemaal moet beginnen met leren vioolspelen.
    Jij hebt al wat meer ervaring en vast ook al een idee over wat jij mooi vindt. Je kunt stukjes die jij graag speelt, uitproberen op verschillende violen.

    Veel succes met het vinden van de viool waarmee jij verder wil. We hopen van je te horen hoe het is gegaan.
     

Deel Deze Pagina