nieuwe viool kopen

Discussie in 'Aangeboden' gestart door dennis26, 16 mei 2013.

  1. dennis26

    dennis26 dennis

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    26
    Ik hoop dat ik dit in de juiste topic plaats .
    Ik zie her en der nog wel vragen over goedkope violen maar......
    Ik ben van plan om zelf bij een Vioolbouwer een viool te kopen, van max 1500 euro (weet niet wat de kwaliteit van zo'n instrument is ) maar zou graag willen weten waar er dan op gelet moet worden afgezien van bv kam goed passend gemaakt worden . Kan namelijk wel verschil zien en horen tussen een slecht instrument en een goede . maar tussen de (duurdere) violen en goede studie violen minder . Graag uw mening hierover aangezien voor mij dit behoorlijk veel geld is

    Vriendelijke groet
    Dennis klompmaker
     
  2. Willeke_D

    Willeke_D ♫ ♪

    Lid geworden:
    12 nov 2010
    Berichten:
    529
    Dennis, ik heb je bijdrage verplaatst naar het juiste onderwerp.

    Mijn advies: vraag of je viooldocent mee gaat naar de vioolbouwer en laat hem/haar mee luisteren en proberen. Hij/zij voelt hoort en ziet dingen die jij waarschijnlijk nog niet ziet.
     
  3. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.985
    Homepage:
    Zorg dat je vioolbouwer een flinke keuze heeft binnen jouw financiële bandbreedte zodat er iets te vergelijken valt. Bij twijfel niet kopen maar verder zoeken, desnoods iets verder uit de buurt. Ik heb zelf meestal veel aanbod in de klasse tot 1500 dus bel eens voor een afspraak ;) (ik heb wel meer klanten in het Twentse!)
     
  4. dennis26

    dennis26 dennis

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    26
    @ willeke: hartelijk dank voor uw tip en maak zover het kan ook graag gebruik van mijn leraarres, en bedankt voor het verplaatsen naar de juiste topic .

    @bertboon: als ik wat verder moet zoeken om een viool te zoeken die mij aanspreekt en goede kwaliteit is (een vioolklank heeft altijd een iestsie treurige klank voor mij) kijk ik ook gerust wat verder van huis . Mits het financieel haalbaar is . Ook had ik voor u de vraag wat woor een kwaliteit/klasse ik bei uw instrument mag verwachten met 1500 . Bedoel dan dus bv . Student. Profecional enz

    Mvg dennis
     
  5. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.985
    Homepage:
    De indelingen student- professional en wat dies meer zij zijn alleen maar uitvindingen van handelaren en fabrikanten en tamelijk inhoudsloos. voor 1000-1500€ kun je best iets goeds vinden, zij het een top-chinees, een Oost europees atelierinstrument of een oudere Duitse of eenvoudige oudere Franse. Het gaat er om dat je keuze hebt uit meerdere (en dan bedoel ik 6-12 stuks) goed speelklaar gemaakte violen waarvan je er nadat je ze bij de vioolbouwer aan de tand hebt gevoeld een paar mee naar huis mag om een paar weken in al je speelsituaties (oefenhok, woonkamer, lesruimte, repetitielokaal orkest, podium van het Concertgebouw wat mij betreft) de instrumenten uit te proberen. Daarna besluiten tot aankoop of niet en verder zoeken bij dezelfde of een andere vioolbouwer.
     

Deel Deze Pagina