Nieuwe vioolsnaren

Discussie in 'Viool' gestart door sneeuwwitje, 25 okt 2009.

1. sneeuwwitje

sneeuwwitje

Lid geworden:
    25 okt 2009
    Hallo mensen,

Ik heb kort geleden een viool gekocht op internet voor 100 euro. Ik heb helemaal geen ervaringen met violen dus ik had geen idee dat het zo erg zou zijn. Wist ik veel! Het klinkt echt voor geen meter. Ik ben naar de vioolbouwer gegaan en die zei dat ik de snaren moest vervangen.
    Nou heb ik een vraagje aan jullie. Welke merk snaren zou ik het beste kunnen nemen? Ik wil goede proffesionele snaren.

Alle hulp is welkom!

2. Carmenlisa

Carmenlisa

Lid geworden:
    22 okt 2009
    hoi sneeuwwitje,

ook ik heb een viool van 100 euro. want ja er stond bij dat die goed was. en ook ik wist ook niet beter. want ik had nog nooit een viool gekocht. ik heb voor mijn verjaardag snaren gekregen(ik weet niet welke). en heb er een nieuwe strijkstok bij gekocht en dat klinkt ook echt stukken beter. nu heb ik deze viool een jaar en ben er echt op uitgekeken. dus ik ga opzoek naar een nieuwe. maar wat ik dus wou vertellen is dat als je andere snaren en een strijkstok hebt het al stukken beter klinkt :lol: . veel succes er mee.
    groetjes,
    Carmenlisa

3. Alexander

Alexander

Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Homepage:
    Hele goede snaren zijn Dominant snaren. Vele professionele violisten hebben ze op hun viool.
    Erg goed en niet duur. Ze zijn hier te koop, maar vaak ook bij de vioolbouwer. Daar zijn snaren vaak duurder.

4. BertBoonVioolbouw

BertBoonVioolbouw |♫♫|♫♫|♫♫|

Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Homepage:
    Andere niet te dure snaren zijn die het ook op eenvoudige instrumenten goed doen zijn Corelli Crystal
    met een E van b.v. Westminster
    In mijn winkel hanteer ik dezelfde prijzen als in mijn webwinkel.