Notatiesoftware

Discussie in 'Eigen werk' gestart door jis77, 12 jan 2016.

  1. jis77

    jis77 ♫ ♪

    Lid geworden:
    2 jan 2016
    Berichten:
    800
    Welke notatiesoftware gebruiken jullie? Ik heb een aantal jaren geleden noteworthy composer, sibelius en finale gebruikt. Wil nu graag weer wat schrijven. Een volle versie van sibelius of finale is nogal prijzig :eek: dus denk aan sibelius first.

    Any thoughts?
     
  2. Solange

    Solange

    Lid geworden:
    25 apr 2014
    Berichten:
    154
    Ik gebruik MuseScore, bovendien is het gratis. ;)
     
  3. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.279
    Homepage:
    Ik heb alleen Voyetra gebruikt maar dat werkt niet op Windows 8.
    Ik heb een tijdlang MuseScore2 (freeware) geprobeerd maar ik kan er geen wijs uit worden. Zeer onlogische software, althans dat vind ik. Heb er veel tijd ingestopt maar het wil maar niet lukken. Dan laat je het liggen en wordt er niets gecomponeerd. Ik heb geen zin om veel geld neer te tellen voor programma's als Cubase Artist8 (€175,=)
    Trouwens daar moet je ook eerst weer veel tijd in stoppen om er mee te kunnen werken.
     
  4. Willeke_D

    Willeke_D ♫ ♪

    Lid geworden:
    12 nov 2010
    Berichten:
    529
    Ach de nieuwste versie van Sibelius kost meer dan 700 euro maar dan heb je wel een jaar lang alle updates gratis! (komt 1 keer per 3 jaar een update uit gemiddeld)
     
  5. Geert

    Geert Geert

    Lid geworden:
    30 sep 2004
    Berichten:
    1.000
  6. gevoeligesnaar

    gevoeligesnaar Karin

    Lid geworden:
    17 jan 2014
    Berichten:
    738
    Ik heb ook MuseScore en kan daar prima mee werken. Een kennis van mij heeft Finale en da's best een dure; maar die is ook niet zo handig. Daar doet Musescore niet voor onder!
     
  7. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Ik moet nog steeds eens rustig mijn inmiddels een tijd geleden gedownloade musescore gaan uitproberen.
    De verleiding is toch groot om dan toch weer de gratis versie van Finale te gebruiken. Daar kan ik aardig mee uit de voeten. Misschien ga ik wel meemaken dat MuseScore bij mij goed werkt en Finale op 'aardig' blijft hangen.
     
  8. vanezcha

    vanezcha

    Lid geworden:
    16 aug 2011
    Berichten:
    271
    Ik heb ooit het bladmuziek van Jurrian Andriessen in musescore bewerkt. Nou, er waren een paar noten die het programma toch niet wilde zetten.....
     

Deel Deze Pagina