Olive snaren

Discussie in 'Viool' gestart door roosttylor, 31 mrt 2015.

  1. roosttylor

    roosttylor

    Lid geworden:
    31 mrt 2015
    Berichten:
    1
    Ik heb een tijdje geleden een Olive a-snaar op mijn viool gezet en eerlijk gezegd ben ik daar nogal tevreden mee. Dus wil ik ook de andere snaren van dit merk proberen. Om te beginnen de e-snaar. Heeft iemand hier ervaringen daarmee?
     
  2. Hopf

    Hopf ♫ ♪

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    1.078
    Sinds een jaar of tien speel ik op Olive snaren en ik ben er bijzonder tevreden over. Ik moet echter -eerlijkheidshalve- toegeven dat ik eigenlijk nooit 'experimenteer' met andere snaren. Ten eerste blijf je stemmen en ten tweede vrees ik dat ik (nuance)verschillen niet goed hoor. Met mijn oren vlakbij die viool, bedoel ik.

    Overigens is mijn E-snaar niet van Olive want die was de laatste keer even niet leverbaar. Dus dat werd een Eudoxa. Waar ik niet zo tevreden over ben want die snaar heeft twee onhebbelijkheden: ten eerste 'fluit' hij (m/v) en ten tweede klinken natuurlijke flagoletten niet (goed). Dus: wie heeft er een goed advies?

    Ronald
     
  3. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.363
    Homepage:
    Probeer eens een non-whistling Kaplan van D'Addario!
     
  4. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.982
    Homepage:
    Eudoxa heeft twee typen E snaar, de stalen en de aluminium omwonden (van de laatste kan ik mij moeilijk voorstellen dat hij fluit) De Oliv E snaar is van staal met een laagje verguldsel. Die wil op sommige instrumenten ook nog wel eens een fluittoon produceren..
    De Kaplan Solutions Non-Whistling E is vrijwel altijd een garantie tegen fluittonen en klinkt ook goed.
     

Deel Deze Pagina