Olive

Discussie in 'Viool' gestart door Hopf, 15 jul 2011.

  1. Hopf

    Hopf ♫ ♪

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    1.078
    Ik heb een tijdje geleden een Olive a-snaar op mijn viool gezet en eerlijk gezegd ben ik daar nogal tevreden mee. Dus wil ik ook de andere snaren van dit merk proberen. Om te beginnen de e-snaar. Heeft iemand hier ervaringen daarmee?
    Alvast bedankt.

    Hopf
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.983
    Homepage:
    Een goede keus, maar nog beter is naar mijn mening de Thomastik Special E!

    Succes!
     
  3. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.363
    Homepage:
    Ja, ik heb een aantal jaren de drie laagste snaren van Pirastro Oliv op mijn viool gehad. Ben daar later weer vanaf gestapt wegens de korte levensduur (darmsnaren) en de relatief hoge prijs. Ik heb in de Synoxa een goed alternatief gevonden (kunststof kern) en nóg later bleek Aricore (kunststof kern) een iets warmere toon te produceren. Is ook een beetje afhankelijk van het instrument. Maar de laatst genoemde zijn tenminste betaalbaar, hoewel tussen aanbieders prijsverschillen voorkomen van méér dan 20%!! Even goed speuren dus.
     
  4. Hopf

    Hopf ♫ ♪

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    1.078
    Bert, Frits,

    Bedankt voor jullie suggesties. Ik ga ze uitproberen.

    Hopf
     
  5. ducky

    ducky Daphne

    Lid geworden:
    7 jul 2005
    Berichten:
    327
    Graag zou ik ook verschillende snaren proberen, zeker omdat ik ook een viool aan het maken ben, en daar ooit toch wel snaren op moeten die daar goed bij passen. Helaas heb ik nu helemaal geen budget om te experimenteren, dat komt wel als ik eindelijk een baan heb... Maar leuk vind ik het wel om dit soort topics te lezen, alle adviezen geven me wel een beeld en kunnen me zeker gaan helpen in de keuze ooit!

    Daphne
     

Deel Deze Pagina