One man duet viool orgel

Discussie in 'Overig' gestart door jis77, 4 apr 2017.

  1. jis77

    jis77 ♫ ♪

    Lid geworden:
    2 jan 2016
    Berichten:
    800
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.281
    Homepage:
    Heel leuk en vooral mooi.
    Ik vind het tempo prima zo.
    Hij, Ivan Dukhnych, is echter niet de eerste die het bedacht heeft want Bruhns ging hem vele eeuwen geleden al voor. Ik heb de indruk dat het orgel waar hij op speelt voor het pedaal verschillend is te registreren: zo heeft de linker voet een andere registratie dan de rechtervoet. Zou dat niet gedaan zijn, dan krijg je onvoldoende begeleiding en hoor je te veel lage registers. Lang niet alle orgels hebben die mogelijkheid.
     
    jis77 vindt dit leuk.
  3. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Ik dacht, dit lijkt mij wel wat voor Frits. Maar als je dit zo zegt, ben ik bang dat jouw orgel die mogelijkheid niet heeft.

    Ben je dan niet bang dat er dan een lichte spanning van het iets gehaaste erin komt?
    Eigenlijk denk ik dat dit wel een mooi tempo is, maar ik respecteer natuurlijk je mening.
     
  4. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.281
    Homepage:
    Klopt, bij mijn orgel kan dat niet.
     
  5. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Misschien een beetje verbouwen?:rolleyes::D;)
     
  6. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.281
    Homepage:
    't Is nogal elektronisch, dus dat is een beetje anders dan er wat pijpen bij schaven.
     
  7. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Maar electronisch biedt misschien weer andere uitdagingen (tenslotte bestaan er ook pedaaltjes voor electrische instrumenten die ook wat aan het geluid willen doen).:)
     
  8. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Vind ik dit mooi, nee dat vind ik niet. Ik zie ook de noodzaak niet in van dergelijke capriolen.
    Het doet me een beetje denken aan die man die twee blokfluiten tegelijk bespeeld.

    Edit: om te voorkomen dat er nu allerlei off-topic YT-fragmenten worden gepost van instrumenten die simultaan bespeeld worden heb ik het YT-fragment van twee blokfluiten weg gehaald. Is bovendien een blaasinstrument.
     

Deel Deze Pagina