Online een Cello kopen???

Discussie in 'Overig' gestart door Yensje, 24 aug 2008.

  1. Yensje

    Yensje

    Lid geworden:
    24 aug 2008
    Berichten:
    2
    Hallo,

    Ik wil graag een cello kopen en ben eens aan het surfen gegaan.
    Op diverse sites worden cello's aangeboden, bijvoorbeeld Tjechische fabriekscello's, voor een aaantrekkelijke prijs.
    Ik ben op zoek naar een studiecello om gewoon lekker te spelen als hobby.
    Heeft iemand ervaring met dit soort cello's of hebben jullie misschien goede tips voor het kopen van een cello, online of bij een vioolbouwer.

    Alvast bedankt voor de reacties.
     
  2. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    470
    Homepage:
    Goede studieinstrumenten kan je het beste kopen bij een vioolbouwer. Die zijn
    tegenwoordig ook online te bereiken.
    Ik zou zeker niet bij een site, die je niet kent, zomaar een instrument aanschaffen.
     
  3. Lise

    Lise

    Lid geworden:
    17 okt 2007
    Berichten:
    236
    Je kan het wel doen, als je maar van tevoren weet dat je de cello kunt retourneren. Ook moet je duidelijkheid hebben over de verzekering. M.n. mensen die in gebieden wonen waar geen vioolbouwers in de buurt zijn, maken hier gebruik van. Op het forum van de Internet Cello Society kan je hier veel over lezen.
     
  4. Yensje

    Yensje

    Lid geworden:
    24 aug 2008
    Berichten:
    2
    Bedankt voor jullie tips.
    Vond op de site van een vioolbouwer ook een waarschuwing tegen instrumenten online kopen en ook mijn cello docent gaf aan dat het waarschijnlijk geen verstandige keuze zal zijn.
    Ik ga nu eerst maar weer een instrument huren en dan maar hard sparen zodat ik over een tijd een eigen instrument aan kan schaffen!

    Groet,

    Yensje
     

Deel Deze Pagina