online les?

Discussie in 'Viool' gestart door Cordula, 18 mrt 2013.

  1. Cordula

    Cordula

    Lid geworden:
    11 mrt 2013
    Berichten:
    6
    heeft iemand ervaring met online lessen voor een strijkinstrument?
    ik ben bezig met een onderzoekje naar de mogelijkheden, de voor- en de na-delen.

    alle info is zeer welkom.
    Cordula
     
  2. koffienee1

    koffienee1

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    298
    Zelf heb ik geen ervaring met on-line lessen en heb er ook geen behoefte aan.
    Het gaat bij viool- en cello lessen namelijk om maatwerk. Nét even dat bijstellen qua techniek om een goede klank te krijgen. Vaak gaat het om een subtiele verandering bijvoorbeeld in de houding.
    Met on-line lessen gaat dat niet. Een web cam kan niet alles zien; jouw docent niet bij jou en omgekeerd.
    M.a.w. ik zou niet beginnen met on-line lessen.
     
  3. jannekebudding

    jannekebudding

    Lid geworden:
    26 nov 2011
    Berichten:
    6
    Ik heb een serie van 10 online vioollessen gevolgd. Bij de vierde vinger (1e positie) liep ik echt vast. Heb nu 'echt' les, en merk nu dat online geen vervanger is voor face-to-face les. Online lessen hebben als groot nadeel dat je geen feedback krijgt op wat je doet. Daardoor kunnen fouten makkelijk inslijpen.
     
  4. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.363
    Homepage:
    Ik denk ook niet dat webcamvioolles een lang leven beschoren is. Je hoort er ook heel weinig over.
     
  5. Cordula

    Cordula

    Lid geworden:
    11 mrt 2013
    Berichten:
    6
    dank voor alle antwoorden.
    Het bevestigd precies war ik al gedacht had.
    Ik had nog de hoop dat er misschien iemand was met positieve ervaringen, maar ook op andere fora krijg ik alleen maar negatieve reacties.

    meer reacties zijn nog altijd welkom.
    Cordula
     

Deel Deze Pagina