Open werkplaats

Discussie in 'Viool' gestart door Sandravanandel, 12 feb 2010.

1. Sandravanandel

Sandravanandel

Lid geworden:
    12 feb 2010
    Beste allemaal,

Arjaan Westdorp bouwt prachtige violen aan de Oude Molstraat in Den Haag. (www.haagseviolen.nl) echt een aanbeveling om even te kijken. Hij heeft inmiddels ook een aardig voorraad violen, damores, gamba's (ongeveer twaalf).

Kom snel eens langs, hij kan je alles over de bouw, geluid, materialen en stijlperioden vertellen.

2. remi

remi ♫ ♪

Lid geworden:
    11 mei 2004
    Als ik van of naar mijn werk fiets, fiets ik regelmatig langs “Vedral” aan de Molenstraat

Zelf woon ik als Hagenees in het mooie Scheveningen en werk in Rijswijk (grens Delft).
    Geen probleem, gewoon lekker via de Haagse binnenstad naar je werk.

Natuurlijk ken ik de meeste vioolbouwers, althans kennen, ik weet waar ze zitten, gevestigd zijn.
    Ben nimmer bij Ome Bert (Bert Boon) geweest maar heb af en toe contact, bestel wat bij hem, koop een carbon strijkstokje bij hem en krijg af en toe “gratis” een nieuw merk snaar toegestuurd.

Buiten Adriaan (Centrum Den Haag) hebben we ook nog een vioolbouwer(t) in Scheveningen, Keizerstraat, maar wie het is….
    Aan het eind van de straat!

Een bezoek bij een vioolbouwer zou ik sowieso nimmer afslaan, ik fiets regelmatig langs zijn atelier dus wie houdt mij tegen. Misschien een optie om vioolbouw/instrumentenbouw in een ander daglicht te zetten.

Remi

3. Elman

Elman ♫ ♪

Lid geworden:
    4 sep 2007
    Overigens bijzonder dat die Arjaan Westdorp geen lid is van de Nederlandse Groep van Vioolbouwers en Strijkstokkenmakers. Hij heeft namelijk wel een officiele opleiding in Engeland gevolgd.

4. Hopf

Hopf ♫ ♪

Lid geworden:
    10 okt 2005
    Remi,

Als je die winkel aan het einde van de Keizerstraat bedoelt, volgens mij ligt daar al jaren een skelet in de werkplaats :p

Hopf

5. Hopf

Hopf ♫ ♪

Lid geworden:
    10 okt 2005
    Misschien staat de 'sfeer' in die groep hem wellicht wat tegen :D

Hopf

6. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Ik ken wel meer vioolbouwers die daar geen lid van zijn. Zegt dus ook niet alles!

Frits

7. Elman

Elman ♫ ♪

Lid geworden:
    4 sep 2007
    Maar ook vioolbouwers die officiele opleiding gehad hebben in Engeland, Mittenwald oid?

8. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
  9. Elman

Elman ♫ ♪

Lid geworden:
    4 sep 2007
    Weer wat geleerd. Zal nog eens zoeken wat er dan allemaal bij mij in de buurt zit. Tot op heden alleen gezoch via de site van die vereniging.

10. remi

remi ♫ ♪

Lid geworden:
    11 mei 2004
    @Hopf,

Ik heb meerdere keren in de Keizerstraat aan de deur gestaan. Zonder resultaat. Zelf woon ik op loopafstand dus daar ligt het niet aan.

I.D.D. uitgestorven. :lol:

Deel Deze Pagina