opname maken voor studie

Discussie in 'Overig' gestart door Vioola, 24 jun 2011.

  1. Vioola

    Vioola Corian Linnemans

    Lid geworden:
    23 jun 2011
    Berichten:
    6
    Regelmatig lees ik de tip jezelf op te nemen, om zo te horen hoe je speelt. Dat lijkt me heel nuttig. Alleen....waarmee opnemen? Met een gewone ouderwetse cassetterecorder? Of is er inmiddels ander/beter materiaal voorhanden.
    Wie heeft hier ervaring mee en kan mij van advies dienen.
    Ik zou dan ook graag mijn koor willen opnemen, zodat ze zelf de totale harmonie eens kunnen horen, zonder zich druk te hoeven maken over het eigen zingen. Lijkt me heel geweldig.
    Wie o wie weet meer?
    Ik kijk uit naar een antwoord.
    Vioola
     
  2. Geert

    Geert Geert

    Lid geworden:
    30 sep 2004
    Berichten:
    1.000
  3. Vioola

    Vioola Corian Linnemans

    Lid geworden:
    23 jun 2011
    Berichten:
    6
    Wow...dat ziet er héél professioneel uit! Waarschijnlijk heb je, voor een betere opname, ook nog een microfoon nodig? En hoe luister je de muziek terug? Met een hoofdtelefoon natuurlijk, maar dat is voor één persoon. Ideaal natuurlijk voor m'n eigen studie. Maar kan ik het geluid ook aan het hele koor laten horen?
    Ik denk dat ik maar eens advies ga vragen bij Feedback; die zullen er vast meer van weten.
    In elk geval hartelijk dank voor de link, Geert. Ik laat hier nog weten wat het uiteindelijk gaat worden.
    Greetz,
    Vioola.
     
  4. Geert

    Geert Geert

    Lid geworden:
    30 sep 2004
    Berichten:
    1.000
    Hier nog een link met een demo filmpje en meer info.

    http://tascam.com/product/dp-004/overview/


    er zit een hoofdtelefoon/line out aansluiting op. Je kan er dan ook een setje computerluidsprekers op aansluiten om terug te luisteren.
     
  5. Vioola

    Vioola Corian Linnemans

    Lid geworden:
    23 jun 2011
    Berichten:
    6
    Hoi Geert, ik heb de filmpjes bekeken; voor mij denk ik teveel van het goede. Zoveel hoef ik (nog) niet. Ik ben beslist geen prof.
    Je hebt me wel op het goede been gezet om op internet te gaan zoeken. Ik wist eerst letterlijk niet waar ik het moest zoeken. Ik heb nu veel gelezen en aarzel tussen de Handy Zoom H1 en de Olympus LS-5 of LS-11.
    Ik laat het nu heel even bezinken en ga er morgen weer mee verder. Bedankt tot zover.
    Vioola.
     

Deel Deze Pagina