Opnames maken van je viool

Discussie in 'Viool' gestart door NoName#2, 16 mrt 2011.

  1. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Even een vraagje... ik zou graag opnames willen maken van mijn vioolspel en willen weten hoe je dat huis-tuin-keuken kunt doen... (in de toekomst is een studio afhuren zeker een optie, maar om te beginnen is dit wellicht beter)

    Nu heb ik van Frits reeds een tip voor een instrumenten microfoon gekregen.

    Voor versterking heb ik positieve ervaringen met de Headway the Band...

    Nu heb ik op internet verloopjes en zelfs geluidskaarten gezien voor het omzetten van een signaal van een grote jack kabel (van microfoon, pickup element of elektrische viool) naar een USB kabel voor in de computer.

    Wie heeft hier wat meer kennis van? Welke apparatuur is het meest geschikt? Welk computer programma gebruik je als je eenmaal de hardware hebt aangesloten? En wat zijn punten om op te letten?

    Alvast bedankt voor de tips en informatie!

    (het gaat dus niet om puur versterken, maar sec om het maken van een solo viool opname)
     
  2. chrish

    chrish ♫ ♪

    Lid geworden:
    20 mei 2008
    Berichten:
    769
    Je kunt beter meteen een usb microfoon kopen, ik heb er 1 van samson, werkt perfect.
     
  3. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Ah, had ik nog niet aan gedacht, goed idee!
     
  4. Zai

    Zai

    Lid geworden:
    28 okt 2005
    Berichten:
    39
  5. EricM

    EricM Eric Meinsma

    Lid geworden:
    20 jan 2011
    Berichten:
    62
    NoName#2 is het gelukt met de USB microfoon? Er staat een test in Music Maker (tijdschrift, 2011 numer 4).

    Ik werk zelf met een Apple computer en gratis inbegrepen software Garageband. Vervolgopties: Logic Express, Logic Studio.

    Het is maar net wat je gewend bent en wat je aanspreekt. Er is zoveel op de markt.
     
  6. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Vanwege de verhuizing van mijn atelier naar een nieuwe locatie heb ik helaas nog even niets gedaan. (overigens wel een aantal nieuwe improvisaties geschreven)

    Ik heb geen microfoon gekocht, maar zojuist een geluidskaart besteld, dus een soort hub van grote jack naar USB. Daar hang ik dan mijn elektrische Bridge viool aan of mijn akoestische viool met een Headway Band... even kijken hoe het werkt.

    Ik ga binnenkort ook over op Apple en ben erg benieuwd inderdaad naar Garage band...
     
  7. chrish

    chrish ♫ ♪

    Lid geworden:
    20 mei 2008
    Berichten:
    769
    samson c01u
     
  8. chrish

    chrish ♫ ♪

    Lid geworden:
    20 mei 2008
    Berichten:
    769
  9. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Ik heb nu de Behringer Guitarlink UCG102 (een geluidskaart), maar de opname kwaliteit valt tegen met mijn Bridge elektrische viool. Veel storingen en klinkt dun en schel. Wellicht is dit product meer geschikt voor gitaar... ik ga naar een USB microfoon kijken...
     
  10. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
  11. marjet

    marjet

    Lid geworden:
    5 feb 2011
    Berichten:
    285
    Ik mis de ouderwetse cassetterecorder waar je met 'record' even een partijtje kon inspelen en mbv 'play' de 2e stem kon meespelen.......
     

Deel Deze Pagina