Opstartende strijkkwartet zoekt nog Altviolist

Discussie in 'Gevraagd/gezocht' gestart door AAJ, 23 aug 2014.

  1. AAJ

    AAJ

    Lid geworden:
    12 aug 2014
    Berichten:
    7
    Homepage:
    Hoi strijkers ik ben nog op zoek naar een altviolist om een strijkkwartet te vormen, ik schrijf zelf arrangementen voor o.a pop met een mix van klassiek achtige nummers. Je hoeft geen professional te zijn maar wel mooie muziek kan maken en je het leuk vind om te experimenteren met muziek heb je interesse en lijkt het je leuk om de ene week te repeteren en op te gaan treden in omgeving Rotterdam? Stuur me maar een berichtje of mail naar:
    aajubitana@gmail.com

    Om een idee te geven wat voor muziek we kunnen spelen zie link:






    Groeten,

    Armando
     
  2. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.139
    Homepage:
    Armando,
    Ik moet zeggen dat je best wel leuke muziek op het oog hebt! Ik zou best wel eens een tijdje zo willen spelen.
    Maar ja, ben cellist (amateur, intermediate, waarschijnlijk nog niet helemaal genoeg gevorderd) en die hebben jullie al.
    En verder....in welke regio/stad zijn de repetities? Onduidelijkheid hierover is misschien ook niet bevorderlijk voor reacties. Succes met het vinden van een altviolist(e)! Ben bang dat het zoeken wordt naar de speld in de hooiberg, want ik heb het vermoeden dat er over het algemeen al veel minder altviolisten zijn dan violisten en cellisten.
    groetjes,
    Marcelita
     
  3. AAJ

    AAJ

    Lid geworden:
    12 aug 2014
    Berichten:
    7
    Homepage:
    Hoi Marcelita,

    Bedankt voor je tip!
    Ja het is waar altviolisten zijn schaars maar toch heb ik er maar 1 nodig, hoop die snel te vinden.
    Repetities zullen in Rotterdam plaats vinden dus liefst uit de omgeving Rotterdam of regio: Zuid- Holland.
    Ja een Cellist heb ik al maar je mag zeker wel een keer meedoen of komen kijken!

    Groeten,

    Armando
     
  4. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.139
    Homepage:
    Hoi Armando,

    Dank voor je uitnodiging! Ik woon alleen niet bepaald in de buurt (5 kwartier rijden), dus of het er echt van komt....?
    Maar 't is wel héél leuk een keertje mee te spelen.....zo wel een stukje van de bladmuziek voor cello willen zien. Bijv. de cellopartij van Another Day in Paradise. Zoiets. Kijken hoe mooi ik dat zou kunnen krijgen.

    Ik dacht, toen ik aan cellolessen begon, dat ik mij vooral zou gaan uitleven op klassieke muziek. Ik ben mij echter aan het ontwikkelen als een soort muzikale 'alles-eter', gewoonweg omdat ik ontdekte hoeveel moois er ook aan andere stijlen te beleven is. En dan vooral in het samenspelen in allerlei ensembles en formaties. Dus ik speel wel klassiek, maar ook klezmer, zigeuner, rag en allerlei andere lichte muziek. En dan deze muziek (idee van wat je je voorstelt te gaan spelen), ook weer zo aantrekkelijk!

    Wens je veel succes met het vinden van de altviolist(e), en wie weet....

    groeten,
    Marcelita
     

Deel Deze Pagina