Beste mensen, ik heb jaren geleden een viool van mijn opa gekregen. Hij heet zelf in de jaren 30 van vorige eeuw les erop gehad. Ik heb de viool ongeveer 15 jaar geleden laten restaureren bij een professionele vioolbouwer. inmiddels woon ik in een tropisch land en ik vond het zonde om deze viool mee te verhuizen. Ik heb zelf 2 jaar les erop gehad toen ik nog in nederland woonde. nu heb ik dan toch besloten de viool te verkopen. op 1 of andere manier lukt het me niet om fotos bij te voegen in dit bericht. ik heb ze wel. De viool is in nederland, als iemand interesse heeft, kan ik fotos mailen. dit zijn de kenmerken: Er staat in de viool m h j kessels koninklijke nederlandsche fabriek van muziekinstumenten Antonius stradiuarius crentonenfis faciebat 1713 Met een vriendelijke groet marysa
Het zal een kopie zijn. Model gebouwd naar dat van Antonio Stradivarius uit 1713 waarvan er tienduizenden in omloop zijn. Het instrument zal een handelswaarde hebben van ongeveer €250. Mathijs Joseph Hubertus Kessels uit Tilburg was een Nederlandse componist, dirigent, muziekuitgever, muziekinstrumentenbouwer, winkelier en schrijver.