Oude Viool

Discussie in 'Viool' gestart door PeterdelGado, 20 mei 2013.

1. PeterdelGado

PeterdelGado

Lid geworden:
    20 mei 2013
    Geachte mensen,

Ik heb uit een erfenis verkregen een viool.
    Wij zijn niet van plan deze te verkopen maar wel erg benieuwd of dit een echte of een vals exemplaar is , omdat wij wilden weten of hij echt is hebben we hem op marktplaats gezet om te kijken of er geinterreseerden waren. nou die zijn er genoeg..
    bij deze een vraag of iemand mij kan helpen.

in de viool staat Leopoldo Tedesco fecit Roma 1675

2. chrish

chrish ♫ ♪

Lid geworden:
    20 mei 2008
    Waarom zet je hem op marktplaats? Zo denken mensen dat de viool te koop is.

Van wat ik kan zien is het geen mooie viool, maar de foto's zijn van zo'n lage kwaliteit dat ik niet kan zien of het een duitse viool is (wat ik wel vermoed)

3. PeterdelGado

PeterdelGado

Lid geworden:
    20 mei 2013
    ik heb hem eigenlijk op marktplaats gezet door scheve gezichten in de familie, verkopen doen we niet , morgen ga ik duidelijke fotos nemen maar ik weet niet hoe ik deze op deze site kan zetten.

4. Willeke_D

Willeke_D ♫ ♪

Lid geworden:
    12 nov 2010
    Foto's bijvoegen staat hier kort uitgelegd. Lukt het dan nog niet dan kunt u de foto's naar mij mailen en zet ik ze eronder. https://strijkersforum.nl/viewtopic.php?id=2663

Ik laat de link naar marktplaats nog kort staan tot er nieuwe foto's zijn geplaatst.

Wilt u voor uw familie een eerlijke en duidelijke prijs is een taxiatie door een vioolbouwer altijd de beste optie want ja op marktplaats is er veel belangstelling maar ik weet niet of u op een bod van € 65,- zit te wachten....

5. PeterdelGado

PeterdelGado

Lid geworden:
    20 mei 2013
    nou bij deze dan betere fotos

6. chrish

chrish ♫ ♪

Lid geworden:
    20 mei 2008
    Typische Schönbach viool (Duits), de inleg zit erg dicht bij de rand. Het is om het aardig te zeggen niet zo'n mooie viool... zowel qua lak als bouw.

Ziet er ook naar uit dat er een stapelscheur in zit.

7. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    De viool lijkt me recentelijk opnieuw gelakt en dat is niet al te fraai gedaan.
    Dat er op Marktplaats genoeg geïnteresseerden zijn is logisch want dat is dé plek om een koopje te verkrijgen. Ik vermoed dan ook dat die belangstelling voornamelijk is geënt op de prijs: men wil voor €50,= best wel een viool aanschaffen.
    De viool heeft een lelijke krul gestoken uit een stuk slecht en lelijk hout, een Italiaan onwaardig. Ik vermoed dan ook dat het hier gaat om een slechte kopie en geenszins een originele Tedesco uit 1675. De f-gaten doen denken aan een poging Stainer te imiteren en dat is ook niet al te best gelukt. De inleg lijkt er wel later in te zijn gelegd: is veel te hoog en steekt boven het oppervlak uit. Daarbij zitten er een aantal scheurtjes in het bovenblad. Helaas zijn de foto's niet al te scherp. Het lijkt me geen kostbaar instrument.
    Ik denk evenals Chrish, dat het hier om een Duits atelierinstrument gaat, Mittenwald of Klingenthal.

Frits

Deel Deze Pagina