Pierluigi Branca handgemaakte Italiaanse viool te koop

Discussie in 'Aangeboden' gestart door NoName#2, 21 okt 2010.

  1. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Deze viool uit mijn collectie wil ik even in het zonnetje zetten (als hij hier te lang blijft, kan ik er geen afscheid meer van nemen, het is zo een mooi instrument):

    Nieuwe Italiaanse atelier viool van de populaire vioolbouwer Pierluigi Branca, volledig handgemaakt, zeer goede prijs-kwaliteit verhouding, zeer geschikt voor professioneel gebruik

    Mooi zijn het achterblad uit één deel, de prachtige vlam in het hout en een leuk detail zijn de initialen van de bouwer in het hieltje.

    Herkomst: Italië, Bouwjaar: 1996, Snaren: Warchal Brilliant, Inclusief: koffer, strijkstok, hars

    Proefspelen is mogelijk in Hilversum. Laten taxeren mag, maar is op eigen kosten.

    Bel mij op 06-45296820 als je interesse hebt.

    [​IMG]
     
  2. luy

    luy

    Lid geworden:
    10 dec 2010
    Berichten:
    8
    Zo he,

    Dat klinkt overtuigend. Ook voor een 12/13jarige meisje die naast vioolles ook in het TJS orkest speelt? Wat is de richtprijs?
     
  3. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.354
    Homepage:
    Speelt dat meisje al op een 4/4-viool?
     
  4. luy

    luy

    Lid geworden:
    10 dec 2010
    Berichten:
    8
    Ja. Ik ben wel verschillende typeringen tegengekomen..staat dat voor wat specifiekere tussenmaten.
     
  5. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.354
    Homepage:
    'Verschillende typeringen'?
    'Specifiekere tussenmaten?'


    Ik weet niet precies wat met bovenstaande bedoeld wordt, ik ken alleen een aantal maten van 1/16, 1/8, 1/4, 1/2, 3/4, 7/8 tot 4/4. Al naar gelang de lengte van de arm het toelaat kan een geschikte grootte worden gekozen.
     
  6. luy

    luy

    Lid geworden:
    10 dec 2010
    Berichten:
    8
    Verschillende 'typeringen/maten'

    Mijn dochter is ±160cm lang, haar vioollerares is daarentegen ±185cm. Beide violen zijn 4/4. Dan zou je toch een verschil verwachten. Typeringen die ik echter nog niet kan thuis brengen zijn die, die ik tegen ben gekomen op een website als F, D e.d. Specifieke lengtematen in cm kom ik ook vaak tegen. Waarom is dat?
     
  7. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.354
    Homepage:
    Iemand die in de groei is, zal op een zeker moment nét genoeg armlengte hebben om een 4/4-viool goed te kunnen bespelen. Iemand die volwassen is zal vermoedelijk ruim voldoende armlengte hebben om een 4/4-viool te kunnen bespelen. Wanneer laatst genoemde iemand is die groot is en dus ook lang, zal de armlengte zelfs voldoende kunnen zijn voor het bespelen van een altviool. Maar groter dan een 4/4-viool is er onder de violen niet, dus diegene heeft dan armlengte ‘over’.

    Er is op dit forum al eens eerder gesproken over de grootte van het instrument en de leeftijd, die indirect ook de armlengte bepaalt, want daar gaat het om. De tabel in post #7 kan behulpzaam zijn.

    Over de typeringen waar over werd gesproken weet ik niet anders dan dat hier een kwaliteitsaanduiding mee is bedoeld, die loopt van A, B, C naar D en die in deze volgorde een oplopende kwaliteit aangeeft.

    Frits
     
  8. luy

    luy

    Lid geworden:
    10 dec 2010
    Berichten:
    8
    o ja Frits,

    Nog bedankt voor alle informatie.

    Luigi
     

Deel Deze Pagina