Pirastro Evah Pirazzi Gold

Discussie in 'Viool' gestart door dick de graaff, 15 apr 2012.

  1. dick de graaff

    dick de graaff

    Lid geworden:
    13 feb 2009
    Berichten:
    128
    Beste forumleden,

    Zoals sommigen misschien weten, is er een nieuwe snaar gelanceerd, de Evah pirazzi gold, met 2 varianten, ik meen gold D en zilver G.
    Is er al iemand die ze heeft kunnen uitproberen? Ik ben benieuwd! :cool:
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.363
    Homepage:
    Het hangt er een beetje vanaf wáár je ze koopt, want er zit nogal een groot prijsverschil in (kan voor een bepaalde snaar rustig oplopen tot bijna €11,=!!), maar ik vind ze veel te duur. Nu is Pirastro altijd al een dure firma, maar dit spant de kroon.
    Ik zit te wachten op een zo geheten 'probeer setje', want dan kun je tegen een redelijk tarief de zaak eens uit testen. Heb het echter nog niet gevonden.
     
  3. dick de graaff

    dick de graaff

    Lid geworden:
    13 feb 2009
    Berichten:
    128
    Ja, heb ik ook geprobeerd.... In mijn beste Duits heb ik een mailtje gestuurd naar Pirastro, maar kreeg helaas enkel een beleefd dank-voor-uw-belangstelling-maar-helaas
    antwoord van ze terug, waarschijnlijk een te dure snaar voor "eine Probe"........ :|
     
  4. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.983
    Homepage:
    Ik heb ze nog niet in handen gehad, laat staan op een instrument gezet, maar wanneer ik iets weet of hoor, zal ik het publiceren.
    Pirastro zoekt het in dit geval weer in goud en zilver boor met name de G snaar en dat met de hoge edelmetaalprijzen van vandaag de dag!
     
  5. dick de graaff

    dick de graaff

    Lid geworden:
    13 feb 2009
    Berichten:
    128
    Inmiddels heb ik de snaren binnen en een paar dagen getest op mijn viool.
    Mijn eerste indruk: ze zijn absoluut warmer en voller van klank dan de gewone Evah Pirazzi! Met opzet heb ik de gouden G gekocht om te kijken of deze goed aanspreekt.
    Met name de pizzicati zijn een grote verbetering, veel warmer en karaktervoller.
    Voordat ik nou een verkoperspraatje ga houden ook wat minpunten:
    De e-snaar is van staal en spreekt niet goed aan bij snaarwisselingen. De prijs is ook aan de forse kant. Maar ik vind wel dat je 'waar voor je geld' krijgt. De snaarovergangen zijn beter dan bij de groene Evah, meer geleidelijk. De G van goud is opvallend soepel aan te strijken, dat had ik niet verwacht.
    Ik denk, dat het ook aan je instrument ligt. Mijn viool klonk nogal brutaal met de Evah Pirazzi en totaal nietszeggend met Dominant, en was ook niet blij met verchillende typen darmsnaren. Ook neb ik oblgato geprobeerd en peter infeld. Maar nu met deze snaar leeft ie helemaal op. Ik ben ook wel benieuwd of andere violisten ervaringen hebben.....
     

Deel Deze Pagina