Pirastro Passione

Discussie in 'Overig' gestart door vanezcha, 1 apr 2013.

  1. vanezcha

    vanezcha

    Lid geworden:
    16 aug 2011
    Berichten:
    274
    Hoe lang duurt het voordat Pirastro Passione snarenset helemaal stabiel wordt/uitreikt? Of is het een kwestie van constant stemmen met darmsnaren vanaf het begin van gebruik tot het eind? Het is best lastig als ik mijn viool elke minuut moet stemmen tijdens repetitie...
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.982
    Homepage:
    Pirastro Passione is in wezen een darmsnaar die enigszins versterkt is met een kunststofvezel om hem met name te stabiliseren. Darmsnaren blijven gevoelig voor schommelingen in de luchtvochtigheid en ook de temperatuur, maar zouden zich na enige tijd inspelen toch enigszins moeten stabiliseren.
     
  3. chrish

    chrish ♫ ♪

    Lid geworden:
    20 mei 2008
    Berichten:
    778
    Hou rekening met minstens een week! Ik heb ze ook, klinken fantastisch. Eenmaal ingespeeld blijven ze wel stabiel. Uiteraard afhankelijk van de luchtvochtigheid...
     
  4. vanezcha

    vanezcha

    Lid geworden:
    16 aug 2011
    Berichten:
    274
    Bedankt voor de reacties!

    Ik heb ze nu ongeveer een week. Vandaag zijn de snaren wel wat stabiel, ik dacht echter omdat het niet zo koud is vandaag. Het is mijn eerste darmsnaren set, dus vandaar zo'n vraag. Ik heb altijd synthetische snaren gehad. Vanaf de eerste dag dat ik passione gebruik ben ik weg van de klank, alleen moet ik aanwennen met mijn strijktechniek want de response is wat traag...
     

Deel Deze Pagina