posities

Discussie in 'Viool' gestart door Carmenlisa, 23 okt 2009.

  1. Carmenlisa

    Carmenlisa

    Lid geworden:
    22 okt 2009
    Berichten:
    62
    hoi allemaal ik speel al een jaar een beetje viool en ben net begonnen met lessen (heb er al 3 gehad) :D. En ik weet dat het nog heel lang gaat duren, maar wat moet je kunnen om meerdere posities te gaan leren?
     
  2. koffienee1

    koffienee1

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    298
    De etudes en stukjes die jij van je docent op krijgt, grondig oefenen. Bijzonderheden komen vanzelf aan de orde op voorwaarde dat jij de basis redelijk goed onder de knie hebt.
     
  3. Carmenlisa

    Carmenlisa

    Lid geworden:
    22 okt 2009
    Berichten:
    62
    ja dat snap ik maar ik vraag me af wat moet ik dan allemaal leren. want ik wil graag veel leren. en ik weet dat dat niet zomaar gaat maar ik wou al viool spelen sinds mijn 3e maar het mocht niet van mijn moeder. nu heb ik vorig jaar een viool gekocht. :D om dat ik het zo graag wou maar ik mocht niet op les, dus heb iets meer als een jaar geprobeerd viool te leren spelen en toen het eindelijk een beetje ging mocht ik op les. nu wil ik graag weten wat ik kan verwachten. vroeger wou ik naar het conservatorium maar nu weet ik dat ik dat waarschijnlijk niet meer kan bereiken.
     
  4. cavani27

    cavani27

    Lid geworden:
    10 okt 2009
    Berichten:
    39
    Beste Carmenlisa,

    Ik ben een prof.violist en woon in Zoetermeer.Ik verzoek je om naar dit adres te klike:


    Luister goed en met vol aandacht.

    Is heel belankgrijk in begin op letten naar:goede en juiste viool positiehouden,viool lerenspelen als mogelijk is zonder schoudersteun;niet alle krachtspieren gebruiken;de viool moet rust op je sleutelbeen en NIET OP JE SCHOUDER laten valen;niet met je kin op je viool druken;de viool moet in begin met je linkerhand omhoog vasthouden.

    groeten,
    Fieraru
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2013