Prinses Christina Concours 2016 finale

Discussie in 'Overig' gestart door Marcelita, 23 apr 2016.

  1. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.134
    Homepage:
    Vandaag zijn drie jonge cellisten zeer succesvol geweest in de finale van het Prinses Christina Concours.
    Eerste prijzen in hun categorie waren er voor Caspar Westerman (14 jaar) en Alexander Warenberg (17 jaar) en een tweede prijs voor Florianne Remme (15 jaar).
    Allemaal van harte gefeliciteerd en veel speelplezier met alles wat er nu op je weg komt! En natuurlijk lekker blijven doorstuderen, want we willen graag van jullie blijven horen!

    Op radio en youtube zijn de optredens van de finalisten binnenkort te horen en te zien.

    De Nationale Finale is opgenomen door Omroep MAX. Op dinsdagavond 26 april zal MAX Avondconcert een selectie van de optredens uitzenden op NPO Radio 4.

    [​IMG]

    Deze keer waren er geen violisten onder de acht finalisten. Andere zeer succesvolle jongeren speelden accordeon, hobo, piano en dwarsfluit.
     
    Cellolina vindt dit leuk.
  2. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.134
    Homepage:
    Prachtig cellospel in de finale:


    en deze:


    en ook nog deze:


    Hebben jullie goed gedaan!:)
     
    Laatst bewerkt: 5 mei 2016
  3. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.354
    Homepage:
    Ik heb het verder niet gevolgd maar wie is nu de winnaar geworden?
    Ik heb deze laatste drie stukken geheel afgeluisterd en voor mij is nummer één Alexander geworden. Ik vond Florianne op de lagere snaren niet uit de verf komen met haar vertolking van Bach.
     
  4. Hubertus Bogaers

    Hubertus Bogaers ♫ ♪

    Lid geworden:
    3 nov 2015
    Berichten:
    909
  5. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.354
    Homepage:
    Heb dank Huub!
    Moet Florianne de volgende keer eerst maar eens een ander type c-snaar opspannen.
     
  6. Hubertus Bogaers

    Hubertus Bogaers ♫ ♪

    Lid geworden:
    3 nov 2015
    Berichten:
    909
    Ja, haar frasering vind ik erg mooi, de toon eerder verfijnd dan krachtig. Volgens mij is ook lastiger als je tenger gebouwd bent om een grote toon te maken, zeker in het laag. Spelen met het gewicht van je arm vraagt ook wat massa.... Het zou me niet verwonderen als een andere snaar ook zou kunnen helpen. En ze heeft de tijd mee natuurlijk.
     
  7. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.134
    Homepage:
    Ik krijg de indruk dat ze iets te voorzichtig is met de lage tonen. Waarschijnlijk kan ze best iets meer gewicht erin leggen, maar is ze eerder bang dat ze dan iets te zwaar naar beneden uithaalt. Ze is duidelijk meer van het subtiele werk en dat is ook heel mooi, maar de toon mag wel voller. En dat doet ze ook in het tweede stuk dat ze speelt!
     

Deel Deze Pagina