Quatre mains op één Electric cello!!

Discussie in 'Elektrische instrumenten' gestart door Oosterhof Vioolbouw, 7 feb 2007.

  1. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.279
    Homepage:
    Je houdt het niet voor mogelijk maar hier wordt zelfs gebruik gemaakt van het normaal gesproken niet bestreken snaargedeelte. Daarbij ook nog eens met twee man op het toetswerk! En wanneer u de link heeft geopend zijn er van deze jongens nog wel een aantal (korte) samenvattingen te vinden. Nooit geweten dat zoiets kon! Beleef het ook!

    Zet uw geluidsunit aan en klik op de link:

    [media=youtube]H5MLNMgpywk[/media]

    Veel plezier.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2013
  2. Beethoven

    Beethoven Rob Penning †

    Lid geworden:
    31 dec 2006
    Berichten:
    398
    Ook weer heel leuk.

    Rob.
     
  3. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    Fenomenaal, dat is het.

    De bolero krijgt voor mij in deze uitvoering een dikke tien.

    Frits, als Rob, Hopf, Jij en ik nu eens samen komen en een dergelijk iets op één viool uitvoeren. Dat moet toch lukken, net als mijn eerste duet met mijn lerares, het duo “Hard en Vals”, Zij hard, ik vals.

    Oh ja, proficiat je zit alweer dik over de duizend reacties op “ons” forum.

    Remi
     
  4. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.279
    Homepage:
    Ik vond het een bijzonder creatief idee van die jongens. Ik zou er denk ik nooit opgekomen zijn. Remi, je stelt nu voor om dat met ons vieren ook eens te gaan doen op een viool, maar afgezien van het feit dat we dan vermoedelijk het eerste kwartet zouden zijn die dat deed, voorzie ik een klein probleempje wat zich niet bij een cello voordoet: te weinig ruimte. Niet alleen ruimte op de toets in de breedte, maar ook in de lengte. Daarbij een beetje te weinig speelruimte voor het niet bestreken gedeelte (tussen kam en staartstuk) en nog iemand die af en toe een pizzicato moet gaan uitvoeren. Wordt wel dringen om het ‘macrovioolspel’ tot stand te brengen. ’t Zou wel uniek zijn, dat wel!
    Moet er wel een clipje gemaakt worden om te promoten in YouTube.

    Hé, is een altviool misschien wat om uit te proberen? Heb je in ieder geval wat meer ruimte!

    Ja, die ‘over-de-duizend posts.
    Och, het gaat eigenlijk vanzelf, maar wat ik niet begrijp is dat ik nu opeens professional ben geworden. Dus vanaf nu ben ik ook professioneel vioolbouwer (v) .
    ’t Is maar dat je ‘t weet!
     
  5. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    Proficiat, eindelijk erkenning.

    Remi
     
  6. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.279
    Homepage:

Deel Deze Pagina