reacties ik zoek reacties!!

Discussie in 'Gevraagd/gezocht' gestart door virtando, 6 mrt 2008.

  1. virtando

    virtando

    Lid geworden:
    24 feb 2008
    Berichten:
    13
    Hoezo reageert er niemand en vragen alleen maar? :mad:
    (ik bedoel op het hele forum)
    Wilt iemand alstublieft vriendelijk reageren? :eek:
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.350
    Homepage:
    Wel, ik denk dat dit Forum levendig genoemd mag worden. Het hangt er natuurlijk wel vanaf waaròp gereageerd wordt. Wanneer iemand zoals u, die slechts 11 weken vioolles heeft gehad een oproep doet tot samenspel heb ik zo mijn twijfels over hoe serieus zoiets genomen moet worden. Want aannemende dat iemand nog nooit een viool noch strijkstok in de hand heeft gehad, zal er na die lessen nog niet voldoende toonvorming, zuiverheid en dergelijke ontwikkeld zijn om tot samenspel over te gaan.

    Ik kan me natuurlijk vergissen en te maken hebben met iemand die zéér getalenteerd is en na twee lessen al heel behoorlijk kan spelen. Mocht dat het geval zijn, dan dienen mijn woorden als niet gezegd beschouwd te worden.

    Maar in het eerste geval: zou dat dan niet een verklaring kunnen zijn waarom er tot nu toe geen echte reacties komen?

    mvg,

    Frits
     
  3. virtando

    virtando

    Lid geworden:
    24 feb 2008
    Berichten:
    13
    :| Je hebt helemaal gelijk ik schaam me diep voor mijn brutaliteit.

    Toch vraag ik me af waarom alleen een administrator hierop behoorlijk kan antwoorden. thx administrator salut

    en het is waar u hebt u vergist ik ben een getalenteerde virtuosoaeu s!
     
  4. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.350
    Homepage:
    Ik heb zo m'n twijfels!!


    Frits
     
  5. Anneviolin

    Anneviolin Anne Nijhuis

    Lid geworden:
    29 nov 2007
    Berichten:
    9
    haha! Wat zijn we weer lief voor elkaar.;) Ik vind het altijd een uitdaging om ook te spelen met violisten die pas zijn begonnen. Je past je dan aan en natuurlijk is het een
    heel ander gegeven, dan met een ervaren violist spelen, maar daarom niet minder leuk!
    Het is maar wat je er zelf van maakt! Je kunt toch ook een stuk nemen, waarbij de minder ervaren violist, de open snaren strijkt en eventueel al wat moeilijkere loopjes (dit ligt natuurlijk aan het niveau) maakt. En dat de ervaren violist, de leading part voor zijn of haar rekening neemt. Het geeft hoe dan ook een extra dimensie als je met iemand speelt. Als er mensen in de omgeving Zwolle zin hebben om een keer met mij wat te spelen. Om het even wat, dan zal ik er altijd voor openstaan.

    Anneviolin
     
  6. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.350
    Homepage:
    Aha, ik begrijp nu waar je op doelt. Als ik je goed begrijp beweer je: samenspelen kan al zo genoemd worden wanneer twee of meer personen op hun instrument wat klanken voortbrengen. Al is het ook nòg zo eenvoudig zoals open snaren, het is dan al samenspel.

    Ik versta onder samenspel iets anders, maar ben het daarentegen wel helemaal met je eens dat samenspel een extra dimensie geeft aan musiceren. Mijn ervaring is ook dat het streven naar een steeds hoger spelniveau diezelfde extra dimensie genereert!
    Een ‘leading part’ voor je rekening nemen, verveelt al vrij snel, omdat de –laten we zeggen- driestemmige stukjes meestal voor alle drie de stemmen van een zelfde niveau zijn, het enige verschil zit hem in de toonhoogte, die zich bij de viool beweegt tussen de G en de E.

    Ik vind het moedig van je dat je samenspel aanbiedt ongeacht het niveau. Ik zou er heel veel moeite mee hebben.


    Frits
     
  7. virtando

    virtando

    Lid geworden:
    24 feb 2008
    Berichten:
    13
    AAAh ik woon te ver weg :(
     

Deel Deze Pagina