Ridderkerks Symfonie Orkest concerten 18/19 april 2020

Discussie in 'Concerten en uitvoeringen' gestart door -Monica, 28 feb 2020.

  1. -Monica

    -Monica

    Lid geworden:
    24 jan 2020
    Berichten:
    3
    Homepage:
    Het Ridderkerks Symfonie Orkest voert in april twee concerten uit, op 18 april, 20.00 uur in de Opstandingskerk te Ridderkerk, en op 19 april, 14.30 uur in de St. Antoniuskerk te Kortenhoef.

    Het orkest voert klassieke werken uit die met elkaar gemeen hebben dat ze gebruikt zijn in films en televisieseries. Op het programma staan delen uit de zesde en zevende symfonie van Beethoven, de Hebriden-ouverture van Mendelssohn, de Haydn-variaties van Brahms en het eerste vioolconcert van Bruch, met Babette van den Berg als soliste.

    Voor meer informatie zie https://www.ridderkerkssymfonieorkest.nl/concerten/. Allemaal van harte welkom!
     
    Jaap2f vindt dit leuk.
  2. -Monica

    -Monica

    Lid geworden:
    24 jan 2020
    Berichten:
    3
    Homepage:
    wijziging: helaas gaat dit niet door ivm. coronavirus. latere data volgen.
     
  3. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Dat is het lot van veel orkesten en ensembles. En samen extra oefenen is er nu ook even niet bij. We wachten allemaal op wat komen gaat (en houden goede hoop!).
     
    -Monica vindt dit leuk.
  4. Vioolgirl

    Vioolgirl

    Lid geworden:
    14 jun 2019
    Berichten:
    17
    Jammer dat vanwege het Corona virus bijna alles stil ligt. Het orkest waar ik in speel ligt nu ook stil. Gelukkig kan ik nog wel naar vioolles. Mijn docent geeft geen les op de muziekschool, dus is er geen grote groep die daar rondloopt. Het vioolkwartet ging afgelopen maandag wel door. We kunnen wel makkelijk afstand houden van elkaar. Hopelijk duurt deze situatie niet lang en kunnen we snel het normale leven oppakken. Ik vrees echter dat dit wel een tijdje kan duren.

    Maar thuis zelf muziek maken kan altijd gelukkig.
     
  5. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Eigenlijk vermoed ik ook dat deze situatie nog tot eind april aanhoudt en ergens begin mei de balans wordt opgemaakt en dan misschien weer meer naar het normale. Groei van het aantal besmette mensen gaat exponentieel en dat maakt het zo moeilijk, naast nog allerlei andere lastige dingen als beperkte beschikbaarheid van adequate mondkapjes voor de zorg (Jag, die vreselijke OW*-mentaliteit van mondkapjes verhandelen voor torenhoge prijzen!:().

    Laten we nu maar met z'n allen verstandig zijn en de voorschriften opvolgen, dan is een totale lock-down misschien niet nodig. We hebben we extra tijd om flink te oefenen en onze handen uit de mouwen te steken om hier en daar te helpen op een verstandige manier.

    * Oorlogs Winsten
     

Deel Deze Pagina