Rode vioolconcerten en andere stukken van Friedemann Eichhorn

Discussie in 'Juweeltjes in de vergetelheid' gestart door Henri Vieuxtemps, 15 apr 2017.

1. Henri Vieuxtemps

Henri Vieuxtemps ♫ ♪

Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Eerder had ik 2 vioolconcerten van Rode, die bij violisten bekender is van z'n etuden, op YT gezet. De solist, waarvoor ik eens de kadens van Dupuis van het vc van Heetboven had gecopieerd (en later op IMSLP gezet) kwam die stukken tegen en vroeg mij of ik z'n naam erbij wilde zetten, omdat vooral Rode 10 veel bekeken was. Ook stuurde hij 4 cd's van Naxos op en het verzoek een stuk van Kummer en Francois Schubert (dus niet Franz) op YT te zetten, het liefst voor 12 april de sterfdag van de componist, wat ik net voor middernacht heb gehaald. Hij had het al 6 maanden op YouTube staan met het plaatje van de cd en kwam tot 280 kijkers. Ik heb voor hem een meeleesfilmpje gemaakt van dit stuk voor viool en cello en na een uurtje had ik al zijn 280 kijkers overschreden en na 24 uur stond de teller al op 255o kijkers en de beoordelingen met 160 duimen omhoog en niks naar beneden zijn een stuk positiever dan de live-opnames van Lindsey Stirling, waar de helft van de duimen naar beneden staat.
    Vinden jullie het ook een leuk stuk of teveel show en eigenlijk 2e rangs klassiek en geen grote muziek?

Rode concert no. 10
    15.000 kijkers
    Rode concert no.10
    137.000 kijkers

Laatst bewerkt: 15 apr 2017
    Marcelita en jis77 vinden dit leuk.
  2. Yvonne Boncoeur

Yvonne Boncoeur

Lid geworden:
    15 jan 2017
    Leuk, speels stuk, heel mooi gespeeld. Bijzonder dat het op jouw YT-kanaal in korte tijd zo vaak bekeken wordt, Henri.

Deel Deze Pagina