Hier een Rommelmarkt viool. In welk land is hij gemaakt. Hoe oud is de viool. En wat is ongeveer de prijs van deze viool. Er is GEEN prijs voor diegene die het raadt. Maar hij of zij krijgt wel de eeuwige Roem van het StrijkersForum. Volgende week zaterdag om 18.00 uur de uitslag.
Heel veel vragen of ik nog een foto kan plaatsen. Nou vooruit dan maar, hier komt nog één foto. Nu is hij te zien na een grondige antiekwasbeurt door mijn broer Jan.
(Hij deed me op de eerste foto's denken aan de viool van mijn juf en die komt uit Tirol, jodeli! Maar ik gok toch Duits. Wil het alleen wel ff posten, want ik zou het grappig vinden als dat per ongeluk klopt.)
Hier de blingbling achterzijde na de behandeling. Van de Reclame Code Commissie zijn wij wel verplicht te vermelden dat Onze Antiekwas rotzooi is en NOOIT op een viool mag worden gesmeerd.
Ik vind hem wel heel mooi hoor! De krul is kapot geweest, maar gerepareerd. Wordt ook niet zomaar gedaan, lijkt me? Hij is in ieder geval voor iemand van veel waarde geweest, denk ik...
Het geweldige succes van dit topic noopt mij om nu ook nog een foto van het schroevenkastje te plaatsen.
Vraagje - nu hij er weer zo mooi uitziet en het hout dus aandacht heeft gekregen, klinkt de viool dan ook anders?
Nee hij klinkt niet anders. Het kan zo'n viool niks bommen hoe zijn lak er uit ziet. Als er maar een goed kammetje op staat en er goede snaren op zitten dan is hij dik tevreden. Misschien dat hij wel anders klinkt door de reparatie van de lijmnaadscheur in het bovenblad. Zie: #21.