Rubbertjes schoudersteun

Discussie in 'Viool' gestart door Lisa Sophie, 22 jan 2011.

  1. Lisa Sophie

    Lisa Sophie

    Lid geworden:
    5 jan 2011
    Berichten:
    10
    Van mijn schoudersteun zijn de rubbertjes oud en versleten.
    Weet iemand of je die ook los kunt verkrijgen en waar zodat je niet en hele nieuwe steun hoeft?
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.363
    Homepage:
    Het hangt er van af welk type schoudersteun je hebt: Wolf, KUN en Bonmusica zijn wel de meest bekende. Van alle drie zijn de voetrubbers los verkrijgbaar.

    Er zit nogal wat prijsverschil in de verschillende leveranciers. Wanneer je per internet koopt kun je geld verdienen. Kijk daarom eens goed naar de prijsverschillen: de ene vraagt meer dan het dubbele voor hetzelfde product!!

    Ik heb ook een paar leveranciers: paganino en arc-verona, waarvan de eerstgenoemde de goedkoopste is.
     
  3. Lisa Sophie

    Lisa Sophie

    Lid geworden:
    5 jan 2011
    Berichten:
    10
    Vriendelijk bedankt! Ik ga ermee aan de slag.
     
  4. viva_viola

    viva_viola

    Lid geworden:
    19 jan 2011
    Berichten:
    42
    Kan je er niet gewoon mee naar de vioolbouwer? Ik heb een aantal reserve rubbertjes (voor wolff) kunnen krijgen, dacht niet dat ik er iets voor heb hoeven te betalen
     
  5. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.363
    Homepage:
    Ik heb die dingen niet op voorraad: er zijn teveel onderdelen en te veel merken. Je kunt het niet allemaal op voorraad hebben. Bovendien is de winstmarge erg klein. Bij de bekendere merken is er misschien wel een bouwer die nou nét dat onderdeel in de lade heeft liggen en dan ook nog tegen een acceptabele prijs of, nog beter voor niets, als service, want het kost eigenlijk niets.

    In mijn vroegere jaren had ik bij mijn Wolf schoudersteun altijd een aantal stukjes (een millimeter of 5 breed) van een rubberen slangetje met de juiste diameter, in het vakje van de koffer. Mocht er een rubbertje kapot zijn gegaan, dan kon ik die zo over de steun schuiven en was ik weer gedurende lange tijd geholpen. Het moet wel rubber zijn wat stroef is. Ik werkte toen op een laboratorium en kon gemakkelijk aan een stukje komen.
    Waar koop je zoiets?
    Maar misschien wel goed om te onthouden voor het geval dat?
     
  6. Lisa Sophie

    Lisa Sophie

    Lid geworden:
    5 jan 2011
    Berichten:
    10
    Ik heb ze gevonden!
     

Deel Deze Pagina