Rustgevende Muziek.

Discussie in 'Overig' gestart door Tobias, 17 sep 2014.

  1. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.540
    Van welke muziek wordt je rustig vragen ze me wel eens, en ik zeg dan steevast dat dat het themanummer van de film Titanic is "My Heart Will Go On" vooral als het dan gespeeld wordt door de violiste Taylor Davis.
    Ik weet niet welke muziek op anderen een rustgevende uitwerking heeft, maar het zou leuk zijn dat eens horen.
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.350
    Homepage:
    Dat vráágt toch om de begeleidende YouTube film van het beoogde muziekstuk?
     
  3. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.540
    Ik weet niet hoe ik dat moet doen.
     
  4. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.726
  5. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.540
    Deze uitvoering is wat druk, ik luister altijd naar de uitvoering waarop je haar alleen ziet spelen met een geluidsband, is mooier en rustiger, toch bedankt voor de service Remi.
     
  6. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.134
    Homepage:
    Er is inderdaad nog een andere uitvoering van.
    Ik zie hier alleen geen geluidsband, maar misschien vind je deze toch mooi.



    Mooi rustgevend, mooi op de late avond!




    En hier mijn rust (na alle kabaal van mijn andere topic:D)



    En dan juist speciaal het largo, beginnende bij 22;45. Héél bekend, maar in uitvoering zó verschillend. Deze uitvoering vind ik heel mooi!
     
    Laatst bewerkt: 18 sep 2014
  7. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.540
    Ja deze bedoel ik Marcelita, helemaal goed.
     
  8. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.540

    Het is gelukt Marcelita.
     
  9. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.134
    Homepage:
    :):):) Top!

    Hé leuk, die is van Bette Midler (of hoe je het ook schrijft).
    Hier hebben we op de muziekschool in Wageningen een ensemble arrangementje van. Lekker relaxte cellopartij daarbij. Ook rustgevend!
     
  10. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.134
    Homepage:
    Aan deze rustgevende muziek ben ik intussen verslaafd:). Staat op de CD die ik bij "Toon hier je nieuwste aanwinsten" toon (Brahms, Grieg, Sibelius).
    Hier gespeeld door Natalia Gutman.
    Het gaat om het stuk vanaf 9;55. Dit begint met even stilte, functioneel om de rust van dit mooie stuk binnen te laten komen. En dan tot 16;55.



    De piano heeft ook een prachtige partij; het is een prachtige interactie tussen de twee instrumenten waar ik mijn hart aan heb verpand.
     
  11. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.350
    Homepage:
    Ik stond dit jaar op een camping vlak onder Madrid. De camping lag tegen het dorpje aan en in dat dorpje werd een of ander feest gevierd. Het begon 's avonds om acht uur met discomuziek. Per uur werd het geluid sterker, bereikte haar hoogtepunt om een uur of elf en ging door tot 4 uur 's morgens. Ik begon me af te vragen hoe het mogelijk was dat mensen dit soort muziek kunnen waarderen en er geen kloppende hoofdpijn van kregen.
    Ik kon dit niet nog een nacht doorstaan en we zijn 's morgens ook meteen vertrokken na de nodige discussie (in het Engels) bij het afrekenen aan de balie.
    In het algemeen vraag ik me altijd af hoe het mogelijk is dat er mensen zijn die uren lang die discodreun kunnen aanhoren, beleven en er ogenschijnlijk plezier aan beleven. Ik heb na een paar minuten al hoofdpijn! Zou dat dan toch rustgevend kunnen zijn? Ongelofelijk!
     
  12. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.134
    Homepage:
    Eerder een soort dope, verdovend effect wellicht, zodat je even aan nergens andere KUNT denken, een vorm van Mindfullness, dus dat je alle gedachten die je hoofd zo vol kunnen maken, even niet hebt. Een bijzondere manier van rust. En kloppende hoofdpijn is misschien voor hun nog het minst erg; met onbeschermde oren kunnen ze nog wel eens lelijk van de kouwe kermis terugkomen.
    Frits, je hebt duidelijk pech gehad met die kampeerplek! Het geeft ook weer hoe goed je moet kijken op plaatselijke websites of er nog feesten etc. worden gegeven en HOE. Ik hoop dat je niet voor de volle tijd hebt hoeven betalen.
    Voortaan misschien naar een omgeving waar in de buurt een vriendelijk klassiek muziekfestival, cursus e.d. wordt gegeven.
     
  13. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.350
    Homepage:
    Ik heb wel geprobeerd compensatie te krijgen voor een nacht, maar daar wilden ze toch niet aan. Geen nood, in de website over deze camping staat mijn ervaring c.q. beoordeling en die geeft duidelijk aan hoe ik daar over denk. Het meest verbazend vond ik echter dat men bij aankomst bij de receptie geen enkele mededeling daar over deed, terwijl ze drommels goed wisten dat er 'herrie in de tent' zou zijn. Aangezien wij een paar maanden rondtrekken is het niet altijd mogelijk om van te voren te weten waar zich dorpsfeesten voordoen. We weten ook niet ver van te voren waar we 'terecht' komen.
    Maar goed, dat gaat ver buiten dit onderwerp. Daar waar zich discodreun voordoet sta ik slechts één nacht omdat de irritatie anders de overhand krijgt. Ook komt het voor dat ik naburige gasten die de boel veel te luid hebben staan met hun discodreun, wijs op hun gedrag. Ik heb rustgevende muziek nodig, hetgeen ons weer terug voert naar dit onderwerp. :)
     
  14. Geert

    Geert Geert

    Lid geworden:
    30 sep 2004
    Berichten:
    1.000

    Ja Frits, maar hele volksstammen vinden dat anno 2014 wel leuk, waarderen de muziek en krijgen geen kloppende hoofdpijn (nou ja, misschien de volgende dag)



    (mijn ding is het overigens ook niet)
     
  15. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.540
    Dit is mijn ding.
     
  16. Geert

    Geert Geert

    Lid geworden:
    30 sep 2004
    Berichten:
    1.000
    Dat is de popmuziek van de 18e eeuw. Nu noemen we dat klassiek omdat het tijdloos is geworden.
     
  17. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.134
    Homepage:

Deel Deze Pagina