Saksische viool, eind 19e eeuw

Discussie in 'Aangeboden' gestart door Herman Bril, 16 aug 2015.

1. Herman Bril

Herman Bril

Lid geworden:
    16 aug 2015
    Deze mooie Saksische viool is gedateerd eind 19e eeuw. Heldere maar ook warme klank. Voorzien van Pirastro snaren. Inclusief oerdegelijke Hiscox vioolkoffer (flightcase). Met hars en reservesnaren. Zonder de op het onderste plaatje afgebeelde strijkstok en beschermdoek. Een 'oud' taxatierapport is beschikbaar. Ik heb met deze viool menig optreden gegeven en de viool kan een middelgrote optreedruimte prima vullen. Neemt u gerust contact op voor meer informatie en wellicht wilt u een afspraak maken voor een proefspel?

De vraagprijs is € 1950,00.

viool 2.jpeg viool 3.jpeg viool 5.jpg viool 6.jpeg viool 7.jpeg

2. remi

remi ♫ ♪

Lid geworden:
    11 mei 2004
    Wellicht is "Marktplaats", Tarisio, Bonhams of Christies een goede oplossing.

Ons forum, strijkersforum is geen handelsplaats?

Suc6

Remi

3. remi

remi ♫ ♪

Lid geworden:
    11 mei 2004
    b.t.w. er zit een lelijke scheur in het bovenblad bij en van de F gaten, zie eigen foto's.

Remi

4. Herman Bril

Herman Bril

Lid geworden:
    16 aug 2015
    PMmetje gestuurd, lijkt me een betere oplossing

5. remi

remi ♫ ♪

Lid geworden:
    11 mei 2004
    Waarom geen "open" reactie op ons forum?

Gezien je PM: Nee... heb totaal geen verstand van of binding met betrekking tot strijkinstrumenten zo wie zo.

Groet,

Remi

6. BertBoonVioolbouw

BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Homepage:
    Remi, deze rubriek is bedoeld voor aanbiedingen van particulieren, dus dit is op zijn plaats (al mag de rubriek van mij natuurlijk weg, want hij geeft vaak gezeur) Je bedoelt het scheurtje vanuit het (onderste) f-gat naar boven? Dat komt bij veel instrumenten voor, (aangezien het de zwakke plek is in de constructie van een modern strijkinstrument) heeft geen akoestische nadelen en is slechts van geringe invloed op de waarde. Scheuren vanuit dit f-gat naar beneden of uit het bovenste f-gat naar boven zijn een ander hoofdstuk, maar die kan ik hier niet zien.

7. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Is toegestaan voor particulieren.

Volgens Bert geeft het 'vaak gezeur' maar ik ken andere redenen die dat ook geven. Ik denk dat hij doelt op een Belgische vioolbouwer, maar dat was slechts eenmalig. Tot nu toe geen enkel probleem zodat de rubriek gehandhaafd blijft.

8. Tobias

Tobias |♫♫|♫

Lid geworden:
    13 jul 2013
    Jammer dat die strijkstok en beschermdoek niet bij de prijs zijn inbegrepen. Koop ik toch maar die Chinees van 95 euro, wat die heeft dat allemaal wel.

9. Herman Bril

Herman Bril

Lid geworden:
    16 aug 2015
    Hummmm.
    Wellicht heb je daar gelijk!
    Mooi Chineesje is niet slecht:)
    Beschermdoek is al meer dan 100 jaar oud. Ik ben al derde generatie violist, de fluwelen doek was van de eerste!
    Die gaat dus nooit weg.
    Stinkstok was een Horst Slicker (reeds verkocht)
    Extra snaren en hars krijg je er wel weer bij, lief hè?

gevoeligesnaar en Oosterhof Vioolbouw vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina