Samenspelen in de buurt van Eindhoven

Discussie in 'Gevraagd/gezocht' gestart door popheij, 6 nov 2010.

  1. popheij

    popheij Peter Opheij

    Lid geworden:
    6 nov 2010
    Berichten:
    1
    Ben op zoek naar een groep mensen die samen viool spelen en waar ik in mee zou kunnen spelen, beginnersnivo of wat hoger.
    Het mag ook iets zijn in kombinatie met vioolles.
    Ik ben 54 en heb nu een jaar of 5 les en het orkest waarin ik speelde is gestopt.
    Mijn nivo: beginner, ben net begonnen met spelen in de 3de positie.
    Bij voorkeur in de omgeving van Eindhoven/Best. Tot 25 km geen bezwaar.

    Gr. Peter
     
  2. Jbogus

    Jbogus

    Lid geworden:
    10 nov 2010
    Berichten:
    2
    Beste Peter,

    Ik ben deze week begonnen met het nemen van les en ben dus een absoluut beginner; reageer hoe dan toch op je advertentie, mocht je hier baat bij hebben. Ik woon in Budel, zo'n 20 minuten van Eindhoven.

    Mocht je interesse hebben reageer dan even of stuur me een mailtje.

    Groetjes.
     
  3. Willeke_D

    Willeke_D ♫ ♪

    Lid geworden:
    12 nov 2010
    Berichten:
    529
    Ik speel nu 3 jaar Altviool en speel mee met een strijkorkest in Eindhoven. Het is een strijkorkest van volwassen mensen op dit moment tussen de 35 en 65 jaar oud.

    We repeteren wekelijks op woensdag avond van 20.00 tot 22.00 uur in Vrije school de Regenboog in Eindhoven-zuid.

    Als je interesse hebt om mee te doen, laat je het dan weten?

    Groetjes
     
  4. viooltje13

    viooltje13

    Lid geworden:
    12 nov 2010
    Berichten:
    6
    Ik speel op hetzelfde niveau als Peter, ongeveer 5 jaar bezig en begonnen aan de 3e positie. Ik woon in Den Bosch.

    Willeke_D: is dit niveau voldoende om in het strijkorkest van Eindhoven te spelen, wat is het gemiddelde niveau?
    Ik had zelf bedacht om nog een jaar te wachten tot ik bij een orkest ga, voornamelijk omdat ik het zelf prettiger vind als ik niet degene ben die het niveau naar beneden haalt... maar wellicht is hier dan helemaal geen sprake van?

    Groetjes
     
  5. Willeke_D

    Willeke_D ♫ ♪

    Lid geworden:
    12 nov 2010
    Berichten:
    529
    Hoi Viooltje,

    Tja, of je bij een orkest kan hangt er helemaal vanaf wat het niveau van het orkest is en hoe graag ze een extra violist willen. Ik speelde 1 jaar toen ik bij dit strijkorkest ging. Dat was natuurlijk veel te kort om goed mee te spelen maar een Altviool wil men blijkbaar altijd graag en dus heeft de dirigent de partijen wat naar beneden geschreven voor mij en in het begin de helft van de noten eruit gehaald.

    Inmiddels kan ik veel meer dan 2 jaar geleden en dus groeien de partijen met mij mee.

    Je kunt natuurlijk ook een keer komen kijken. Mail je me dan even? Dat kan met het linkje hier links.

    Groetjes
     

Deel Deze Pagina