Toon hier je nieuwste aanwinst

Discussie in 'Overig' gestart door Elman, 9 apr 2010.

  1. Elman

    Elman ♫ ♪

    Lid geworden:
    4 sep 2007
    Berichten:
    704
    Leuk om je nieuwe aanwinsten (uiteraard forum gerelateerd) hier te showen. Van schoudersteun tot compleet instrument.

    Ik zal de aftrap geven. Zojuist voor 2 euro (!!) deze cd gekocht:

    [​IMG]
     
  2. chrish

    chrish ♫ ♪

    Lid geworden:
    20 mei 2008
    Berichten:
    769
    Net nieuwe pirastro gold E snaar en crystal G en D. Stukken beter dan 4x dominant. Crystal is de nieuwe dominant, veel warmer geluid dan dominant.
     
  3. Elman

    Elman ♫ ♪

    Lid geworden:
    4 sep 2007
    Berichten:
    704
    Die e snaar heeft ervoor gezorgd dat ik destijds overgestapt ben op altviool. Betere viool en betere e snaar zou al een hoop gescheeld hebben acheraf gezien.

    Mijn nieuwe aanwinst:

    [​IMG]

    Interviews met o.a. Elman, Francescatti, Heifetz, Menuhin, Ricci, Szigetti, Primrose, Casals, Tertis, Fournier, Zukerman, Perlman, Starker, Rostropovich, Kogan.
     
  4. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    Crystal, ik neem aan dat je Corelli Crystal bedoelt
    http://strijkers.net/index.php?main_page=index&cPath=1_13
    Bestaat in de huidige uitvoering sinds 1991 (ik kreeg toen een van de eerste sets van de fabrikant zelf) en ik was er gelijk van onder de indruk (behalve van de E).
    Echt nieuw kun je deze snaar daarom dan ook niet meer noemen.
     
  5. chrish

    chrish ♫ ♪

    Lid geworden:
    20 mei 2008
    Berichten:
    769
    Niet nieuw alleen niet bekend bij grote publiek. Beginnende violisten zie je meestal op dominant spelen.
     
  6. Elman

    Elman ♫ ♪

    Lid geworden:
    4 sep 2007
    Berichten:
    704
    Mijn nieuwe aanwinsten

    [​IMG]
     
  7. Elman

    Elman ♫ ♪

    Lid geworden:
    4 sep 2007
    Berichten:
    704
    Deze cd kocht mn vrouw voor 1,50 op een markt

    [​IMG]

    Net een biografie van Paganini gelezen. Dus toen ik deze cd voor 2,99 zag liggen in een winkel heb ik die maar meegenomen.

    [​IMG]
     
  8. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Piano. :/
    Gitaarspel. :/
    En dat op een StrijkersForum? :/
    Hoort hier niet thuis.

    Frits
     
  9. Neeltjuh

    Neeltjuh

    Lid geworden:
    5 mei 2008
    Berichten:
    224
    Inmiddels weer twee bladmuziekboeken erbij:
    I'm a quartet (super gaaf boek, er zit ook een hele mooie cd bij)
    World famous melodies for violin (ook mooi boek)
     
  10. Elman

    Elman ♫ ♪

    Lid geworden:
    4 sep 2007
    Berichten:
    704
    [plaagmodus]In zo'n orkest zitten heleboel violen. Paganini is een beroemd violist[/plaagmodus]




    :lol:
     
  11. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Nou vooruit dan! ;)
     
  12. Elman

    Elman ♫ ♪

    Lid geworden:
    4 sep 2007
    Berichten:
    704
    Vandaag binnen gekomen:

    [​IMG]
     
  13. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Ik ben erg blij met mijn nieuwe Arcus strijkstok:

    [​IMG]

    PS: Is geen reclame, dit is gewoon mijn 'privé' strijkstok... maar voor de liefhebbers kan ik ze natuurlijk wel leveren.
     
    zapling vindt dit leuk.
  14. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    NoName#2,

    kun je iets mededelen over een verschil t.o.v. een pernambuco-stok?
    Wat zijn de voor- of nadelen? Prijs t.o.v. die van een pernambuco?
     
  15. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Op de Frankfurter Musikmesse heb ik gesproken met de eigenaar en directeur van Arcus (die overigens zijn sporen als violist heeft verdiend). De Arcus stokken zijn nog veel lichter dan Pernambuco stokken of andere carbon fiber strijkstokken op de markt. Ze zijn er van 48 gram. Dit betekent wel dat de strijktechniek aangepast dient te worden. Ze geven namelijk al snel een vrij volle klank, waardoor subtiel werk vereist is. In het begin voelt het allemaal wat te licht en stuiterig, maar het went snel en dan speelt het heerlijk. Die knobbel op mijn rechterwijsvinger hoop ik niet meer nodig te hebben.

    Meer info over de achtergrond van de stokken staat op de website van Arcus: http://arcus-bow.de/
     
  16. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Is lichter altijd beter vraag ik me af. Ik houd persoonlijk wel van een wat 'gewichtiger' stok. Dan heb je wat in de hand. Maar ik spreek niet uit ervaring, dus het kan zijn dat een heel lichte stok ook voor mij heel plezierig speelt. Moet het eens een keer proberen.
     
  17. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    Als Arcus dealer heb ik in de afgelopen jaren al vele Arcus stokken verkocht, met name aan professionals. Het gaat dan om de Arcus Cadenza stokken, die qua gewicht uitkomen op 45-47 gram (geen tikfout), de duurdere dus. Deze Arcus stokken blijken voor sommige professionals met een vaak zwaar programma een ideaal alternatief voor hun houten stok van 59-62 gram: Arcus doet alles wat een prima houten stok ook kan en kost minder kracht en energie.
    Het spelen met een Arcus stok is ook nogal eens een uitkomst bij beroepsblessures.

    De informatie op de Arcus-site is uiteraard ter bevordering van de verkoop, maar er klopt behoorlijk veel van met de werkelijkheid. Vooral de bewering dat je een behoorlijke gewenningsperiode moet nemen voor je tot een Arcus stok overgaat is absoluut waar.

    In mijn eigen waarneming zie ik dat het spelen met een Arcus stok een behoorlijk technisch niveau vraagt en dat minder geoefende strijkers er zelden mee uit de voeten kunnen.
    Arcus heeft ook goedkopere modellen, maar die leggen het in het oordeel van de meeste strijkers meestal af tegen een eenvoudige Pernambuco-stok of een carbonstok met een normaal gewicht.
    Wellicht speelt ook het wat mindere technische niveau van degene die in deze prijsklasse een stok zoeken daarbij een rol, maar de professionele spelers die ik Arcus stokken uit alle prijsklassen heb laten proberen, kozen zonder uitzondering voor de Cadenza goud of zilver met een adviesprijs van 4000-3000 euro, terwijl amateurs met een paar jaar les de goedkopere Arcus stokken nooit verkozen boven een rechttoe-rechtaan carbonstok of een pernambuco stok uit dezelfde prijsklasse.

    Lichter is niet persé beter (zwaarder ook niet) maar kan in een specifiek geval een oplossing zijn.
     
    zapling vindt dit leuk.
  18. Elman

    Elman ♫ ♪

    Lid geworden:
    4 sep 2007
    Berichten:
    704
    Vandaag via marktplaats voor 3,50 euro per deel :lol: :lol: :lol:

    [​IMG]
     
  19. mriekjuh

    mriekjuh Marike

    Lid geworden:
    15 jun 2009
    Berichten:
    181
    Wow!! :D

    Waar gaan die boeken precies over?
     
  20. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    [​IMG]


    Ik dacht dat je altviool speelde? Ik zie slechts één snaar voor de alt, de rest is voor viool, maar misschien was dat ook de bedoeling? Zo maar een vraag. :)
     

Deel Deze Pagina