Silent Viool

Discussie in 'Elektrische instrumenten' gestart door Helen, 30 aug 2008.

  1. Helen

    Helen

    Lid geworden:
    26 mrt 2008
    Berichten:
    17
    Ik denk eraan een silent viool te kopen zodat ik ook s'avonds kan oefenen zonder dat mensen er last van hebben. Ik dacht zelf aan een Yamaha SV-130S, heb er ze op internet gezien voor € 949,00 is dat een beetje goede prijs/kwaliteit verhouding? Iemand ervaring met deze silent viool? Kan me moeilijk voorstellen dat het helemaal geen geluid maakt, hoeveel geluid kan ik verwachten? :/

    Met vriendelijke groet,
    Helen
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Zeker waneer je al een stok (en een koffer) hebt zijn de meegeleverde Yamaha stok en koffer relatief duur. een aanvaardbare losse koffer heb je al voor 37,50 http://strijkers.net/index.php?main_page=product_info&cPath=27_28&products_id=71
    En kun je beter de gewone 130 aanschaffen.
    Voor een beetje meer heb je de SV 150
    http://strijkers.net/index.php?main_page=product_info&cPath=33_34&products_id=875
    Met een hoop toeters en bellen extra, veel lichter in gewicht en je kunt je eigen schoudersteun naar keuze gebruiken (Bij de SV 120 en 130 ben je gebonden aan de meegeleverde gemodificeerde KUN schoudersteun met speciaal kliksysteem, waarover niet iedereen even enthousiast is.
    De Yamaha's zijn zo "stil" als maar kan, d.w.z. je hoort altijd een heel licht snaargeluid, maar de meeste andere E violen produceren meer.
     
  3. Helen

    Helen

    Lid geworden:
    26 mrt 2008
    Berichten:
    17
    Ik heb een viool gehuurd waarbij een stok en koffer en schoudersteun is inbegrepen.

    Ben een beginnende vioolspeler in afgelopen Maart begonnen met lessen, heb er nu al 12 stuks gehad.

    Maar wil wel graag een stille viool zodat ik ook na 22:00 uur nog kan oefenen.

    Groetjes Helen :D
     
  4. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Stil oefenen kan ook met een Hotelsourdine (kost in verhouding tot een SViool bijna niets!), b.v.
    http://strijkers.net/index.php?main_page=product_info&cPath=42&products_id=233
    of nog zwaarder dempingseffect
    http://strijkers.net/index.php?main_page=product_info&cPath=42&products_id=234
    Er zijn ook eerdere bijdragen over dit onderwerp te vinden.
     
  5. Helen

    Helen

    Lid geworden:
    26 mrt 2008
    Berichten:
    17
    Hoe stil is stil oefenen met een Hotelsourdine, we wonen hier in een huisje van een huisjes melker in een houten huis, huis is in tweeen gedeeld dus onder ons wonen een groep mensen en wij wonen boven, anders zou het wel een goede optie kunnen zijn. :cool:
     
  6. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Je mag er van mij eentje proberen; neem je hem uiteindelijk niet, dan betaal je alleen de verzendkosten. Ik zou in jouw geval kiezen voor de zwaarste en uitbundig en onweerstaanbaar blijven glimlachen tegen je huisgenoten en bovenburen ;)
     
  7. Helen

    Helen

    Lid geworden:
    26 mrt 2008
    Berichten:
    17
    Hihihi :lol:

    De buren onder ons zetten altijd de tv harder als ik aan het oefenen ben of ze gooien met deuren op praten extra hard, zetten boem boem muziekje op. Ze zijn gek, ik irriteer me daaraan, ik speel zo slecht nog niet :lol:
     
  8. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.279
    Homepage:
    Even gekeken op Bert's webwinkel.

    Dit moet hem zijn:

    [​IMG]

    Als ik nou het plaatje bekijk van zo’n ‘zware hotelsourdine’, dan verbaas ik me over de verzendkosten via de webwinkel van Bert. Want wat weegt dat ding nou? Laten we zeggen 25 g, maximaal 40 g?
    Met afmetingen die zodanig zijn dat het briefpost is (kan door de brievenbus), kom ik uit op €0,88.
    Hoe komt het eigenlijk dat de webwinkel veel hogere tarieven hanteert?


    Frits
     
  9. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    132 cent (te zwaar voor 88 cent) plus 19%btw(moet van de belastingdienst wanneer je verzending als dienst aanbiedt!)=1,57 plus bubbeltjesenveloppe a 15 cent = 1.72btw plus Dymo etiket 10 cent = 1.82 euro.
    Verlies 82 cent, dat wordt goedgemaakt door alle klanten die één snaar bestellen waar maar 44 cent op hoeft. Per saldo moet er dus geld bij aan het eind van het jaar.
    Kan het dan nu weer over het onderwerp gaan Frits! :/
     
  10. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.279
    Homepage:
    Ik heb het nog steeds over de hotelsourdine hoor.

    Ik dacht dat er €7,50 voor verzending moest worden betaald en dat vond ik niet in verhouding staan met de prijs van het artikel. Ik had echter je tweede optie niet gelezen, waar het gaat om stukken die door de brievenbus gaan. Gelukkig maar, nu klopt het weer!

    Dat er geld bij moet aan de business van Bert Boon Vioolbouw zou ik toch niet denken, want dan is mijn (gratis) advies: onmiddellijk stoppen.


    Frits
     
  11. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Had je goed gekeken, dan had je gezien dat je bij bestelling maar een optie voor verzenden krijgt, afhankelijk van wel of niet brievenbuspost
    Geld bij de zaak hoeft niet! Op de verzendkosten een beetje. Maar bij een volgend zakelijk probleem weet ik al dat ik gebruik kan maken van een adviseur met een scherpe blik en een uitstekend en helder commercieel inzicht! :lol:
     
  12. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.279
    Homepage:
    Nu ik dit eens doorlees, denk ik toch dat er iets aan mijn ogen mankeert. ;)

    Maar ondanks dat, dank voor je complimenten.

    Enne, je weet me wel te vinden hè?


    Frits
     
  13. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Ach Frits, al zijn je ogen dan niet zo best meer, met je scherpe geest heb je mijn opmerkingen goed begrepen! :cool:
     
  14. Helen

    Helen

    Lid geworden:
    26 mrt 2008
    Berichten:
    17
    Wat is het verschil tussen de yahama SV-150 en de SV-200 ? :rolleyes:
     
  15. koningwouter

    koningwouter

    Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Berichten:
    38
    De SV-200 heeft twee piezo elementen en is meer voor professioneel gebruikt.

    Dit is volgens mij een geupgrade versie van de SV120 en SV130 waardoor je dus muziek op een SD kaartje kunt zetten en kunt meespelen. Niet voor op het podium maar echt voor oefenen dus.
     
  16. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    De SV 150 is NIET afgeleid van de SV200 of de 120/130, maar een geheel nieuw ontwikkeld model met een lichtere constructie (hij is niet zwaarder dan een gewone viool; 490 gram) De SV modellen zijn weliswaar bedoeld als stille oefen-viool, maar kunnen zonder problemen als Podium-instrument met een versterker worden gebruikt. De E modellen (EV 205 en 205) zijn bewust bedoeld voor het podium, maar kunnen ook met een koptelefoon worden gebruikt.
     
  17. koningwouter

    koningwouter

    Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Berichten:
    38
    Informatie SV-150
    Meespelen met de muziek door een hoofdtelefoon dus.

    Handige functie is de speedup en slowdown functie, maar wel alleen om te oefenen. Verder vind ik het wel erg jammer dat er standaard vibrato modi in zitten. Dit haalt toch een beetje het vioolspel weg.

    en erg belangrijk:
    Geen mogelijkheid om direct met de 1/4 plug op de podiumapparatuur aan te sluiten


    Naar mijn mening een leuk dingetje, maar niet meer dan om er op te oefenen en leuke effecten en fiddletjes voor jezelf of, door middel van computerboxen, voor een klein gezelschap te doen. Niet echt een viool om "viool" mee te spelen.


    Informatie SV-200

    Ik heb puur even de verschillen eruit gepakt, de rest is ongeveer hetzelfde:

    De mogelijkheid om de equilizer uit te zetten, en dus je eigen high-end studio apparatuur te gebruiken om het signaal naar jouw eigen hand te kunnen zetten.

    1/4 inch jack, dus snel aan te sluiten op versterkers. Of het qua geluidssignaal wat uit maakt of je een 1/8" naar 1/4"(SV-150) omvormstekker op je versterker weet ik niet, maar voor podium en studie gebruik wordt praktisch altijd een 1/4 inch plug gebruikt.

    Toch meer voor podium- en studiogebruik: wel een 1/4 plug, 2 pickup elementen om piano versus forte beter hoorbaar te maken en vibratos beter op te kunnen vangen. Toch blijft het een e-viool en zul je nooit de geluidskwaliteit van een echte kunnen evenaren. Wel is de SV-200 zwaarder dan een echte viool trouwens.

    Maar voor echt podium gebruik zijn, zoals Bert Boon hier boven ook al zegt, gewoon de EV-### violen het meest geschikt.

    En ja ik heb de SV-200 en ben er erg tevreden mee, maar toch prefereer ik gewoon de echte viool maar nu dwaal ik wat af van het onderwerp.

    Succes met de keuze. Ik hoop dat je wat aan mijn informatie hebt gehad.

    Wouter

    Edit: Kijk trouwens goed om je heen bij de aanschaf van een Yamaha! Het scheelde mij 350 euro door er een in het Verenigd Koninkrijk aan te schaffen. Natuurlijk is dat dan wel weer oppassen in verband met douane en de mogelijkheid dat een prutser je een nep Yamaha opstuurt. Eerst contact leggen dus. Mijn reseller maakte hem ook nog eens speelklaar voor niets. Voor de reseller waar ik hem besteld hebt kun je me PM'en. Niemand zit te wachten op reclame namelijk.
     
  18. Helen

    Helen

    Lid geworden:
    26 mrt 2008
    Berichten:
    17
    Wat is het verschil tussen de yamaha silent violen en de Vivo2? :/

    Qua geluid en gewicht? Hij ziet er wel leuk uit :) en kan die ook silent?

    Groetjes Helen :|
     
  19. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    De Vivo2
    http://strijkers.net/index.php?main_page=product_info&cPath=33_35&products_id=87
    Heeft behalve de jack-plug uitgang ook een kleine plug-aansluiting speciaal voor hoofdtelefoon/oortelefoon. Hij ziet er "apart" uit en heeft geen draaiknoppen maar louter oplichtende tiptoetsen; een echte "science-fiction-viool" Ik heb een demonstratiemodel in de winkel, voor als je in de buurt bent!
     
  20. Helen

    Helen

    Lid geworden:
    26 mrt 2008
    Berichten:
    17
    Denk dat groningen voor weinig mensen in de buurt is ;)

    Ik woon zelf tegen Eindhoven aan...
     

Deel Deze Pagina