[media=youtube]5Sa_SStKP40[/media] ik zei instrument in de title omdat het geen vorm van een viool heeft maar wordt gespeeld met een klein strijkstokje, net als hoe je een viool speelt, maar dan een plastiek viooltje met een klein barok achtige strijkstok
Enig idee hoe dat ding heet waar hij op speelt. De man noemt het een simple violin. Klinkt wel zo als ik ook speel Remi
Ben wel benieuwd. Misschien is er toch nog geen naam. misschien een combinatie van viool en erhu? gespeeld als viool, maar gebruikt alleen 2 snaren net als erhu.
[/quote] wow! heel erg interessant! eens een mogelijke inspiratie om zo'n plastiekviooltje te maken. Ik vind dat de maker creatief is om geld te verdienen door een eigengemaakt viooltje te maken.
@vanezcha Het lijkt inderdaad op plastic maar vemoedelijk is het staal (het instrument waar de marktkoopman op speelt in jouw filmpje). Persoonlijk vind ik de houten tumbi's mooier, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk. Zelf denk ik er ook over om zoiets te gaan bouwen, 't Is echt een mooi instrument : dank je voor je tip!