Slaaploze nachten

Discussie in 'Viool' gestart door Kwantakosta, 9 jun 2009.

1. Kwantakosta

Kwantakosta Blancard Kevin

Lid geworden:
    8 jun 2009
    Homepage:
    Ik geraak er maar niet uit wat te doen
    Ik wil ( zal ) vanaf sepyember beginnen met muziekschool viool
    Zoals ik al zei ik start van 0,0
    Hoe meer ik er over lees en hoe meer ik er over te weten kom destemeer groeit mijn drang er aant te beginnen , te beginnen experimenteren
    Ik weet dat je hier mee moet opletten om geen slechte technieken aan te leren

Zijn er onder julie die deze drang ook hadden en er dan ook mee begonnen zijn ?
    Ik twijfel ook om een viool aan te schaffen en zoja een student of direct de "betere" viool te kopen
    Het is namelijk zo dat ik op die school wel viool kan huren maar die mag enkel voor school doeleinden gebruikt worden en ik zou graag mee oefenen met de muziekanten in mijn folklore groep

Kan er iemand mij raad geven over al dan niet zelfstudie of dergelijke te gebruiken ?

Met vriendelijke groeten
    Kevin

2. Alexander

Alexander

Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Homepage:
    Ik ben begonnen toen ik zeven jaar was, maar had die drang al op mijn vierde jaar.
    Ik weet dus waar je over spreekt. Toch zou ik je aanraden om rustig af te wachten met spelen tot de eerste les. Er kan namelijk zonder les heel veel fout gaan, wat weer hersteld moet worden en daarmee nodeloos tijd (en lesgeld) kost.
    Er zijn ook vioolbouwers, die violen verhuren. Daar kan je dan ook in die folklore groep op spelen.
    Veel succes en plezier met je viool. :)

3. NoName#2

NoName#2

Lid geworden:
    23 jun 2008
    als je graag meteen wilt beginnen, zoek dan een docent (privé misschien) waar je direct aan de slag kunt. En huur een viool die je voor alles mag gebruiken en niet alleen voor de muziekschool. :)

4. Vedelaer

Vedelaer

Lid geworden:
    26 apr 2009
    De meeste vioolbouwer verhuren ook instrumenten ;)

Echter, ik heb weleens gehoord dat het met hele violen anders ligt dan met kleinere maten. Sommige vioolbouwers doen ook aan huurkoop. Of korting op het aankoopbedrag na een periode van huur. Wellicht is dat een optie?

Deel Deze Pagina