Slecht geluid

Discussie in 'Viool' gestart door EvaWietske, 27 aug 2010.

1. EvaWietske

EvaWietske

Lid geworden:
    27 aug 2010
    Hallo allemaal,

Ik heb ongeveer 2 jaar mijn viool niet aangeraakt en wil weer beginnen met spelen,
    Dus zondagavond had ik hem opgezocht en begon te spelen als eerste merkte ik op dat mijn strijkstok veel te glad was dus een harsblokje gekocht.
    maar nu klinkt hij nog steeds erg slecht en ik heb hem ook nog gestemd

Weet iemand wat ik hier aan kan doen misschien nieuwe snaren of even naar de vioolbouwer gaan?

2. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    'Hij klinkt erg slecht' is voor mij te vaag om er iets mee te kunnen.
    Je zou eerst wat meer informatie moeten geven. Het zou aan een aantal zaken kunnen liggen, zoals een kam die niet recht staat, kam op de verkeerde plaats, stapel niet op de goede plek, gedeelten 'uit de lijm', noem maar op. Je moet eerst eens goed speuren of dat alles in orde is. Lijkt alles in orde maar is de klank nog steeds niet wat het wezen moet: naar de vioolbouwer ermee!

Succes.

Frits

3. EvaWietske

EvaWietske

Lid geworden:
    27 aug 2010
    Om het te moeten beschrijven zou ik zeggen, als een kat met keelpijn en enkele snaren doen het nauwelijks meer.
    De kam staat goed er is verder niks mis met de viool hij klinkt alleen super slecht en uit enkele snaren komt slecht geluid.

4. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Wat doen ze dan niet meer? Trillen? Een klank voortbrengen?
    Zit er vettigheid op die snaren? Want dan kunnen de haren ze niet in trilling krijgen omdat ze er geen grip op hebben.

Dat is correct voor zo ver jij dat kan zien en beoordelen. Maar wie weet, zie je iets over het hoofd?

Als dat werkelijk zo is, dan moet je een andere viool aanschaffen.

Laat iemand anders er eens op spelen, misschien dat je dan meer aan de weet komt.

Moeilijk om het probleem onder woorden te brengen, wat maakt dat het ook moeilijk is om een oplossing aan te bieden.

Deel Deze Pagina