snaren

Discussie in 'Viool' gestart door Neeltjuh, 7 mei 2008.

  1. Neeltjuh

    Neeltjuh

    Lid geworden:
    5 mei 2008
    Berichten:
    224
    Als ik op mn viool speel, dan gebeurd t heel vaak dat als k 1 snaar aanstrijk, dat tie dan lijkt te octaveren... Hoe kan dat??? Speel ik dan verkeerd of ligt t aan de kam die (nog) steeds scheef staat??? Of heeft dat n andere reden???

    Maar als k dan iets steviger op de snaar druk, dan heb ik er bijna g1 last meer van...

    zo beter? :)
    Als ik op m'n viool speel, dan gebeurd het heel vaak dat als ik 1 snaar aanstrijk, dat hij dan lijkt te octaveren... Hoe kan dat? Speel ik dan verkeerd of ligt het aan de kam die (nog) steeds scheef staat? Of heeft dat een andere reden?

    Maar als ik dan iets steviger op de snaar druk, dan heb ik er bijna g1 last meer van...

    PS: ik zal m'n best doen om Nederlands te schrijve, maar dat wordt wel een beetje lastig...
     
  2. mela93

    mela93 Melanie

    Lid geworden:
    1 mei 2008
    Berichten:
    144
    hoi!

    Wat denk je van iets rustiger strijken? Jij strijkt best wel heftig! (had ik ook last van in het begin)

    your friend, mela93
     
  3. Lise

    Lise

    Lid geworden:
    17 okt 2007
    Berichten:
    236
    Zeg, je zit hier niet op msn. Normale spelling is hier volgens mij nog altijd de norm.
     
  4. pleunie

    pleunie

    Lid geworden:
    29 sep 2004
    Berichten:
    152
    Lise: heb ik goed onthouden dat je neerlandica bent?? ;)
     
  5. Lise

    Lise

    Lid geworden:
    17 okt 2007
    Berichten:
    236
    Ja Pleunie, inderdaad. En tot een jaar geleden was ik ook nog juf.

    Maar ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die zich ergert aan msn-taal op een forum.
     
  6. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    470
    Homepage:
    Ik ben lid van een aantal forums en ik erger me ook aan
    MSN taal en de vele taalfouten op die forums. :(
     
  7. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Hoewel ik ook foutloze taal nastreef, even terug naar de vraag: ik denk dat er het een en ander schort aan de streektechniek. Het contactpunt van strijkstok en snaar zal vermoedelijk verkeerd liggen. Daarbij kan de druk van de strijkstok op de snaar te groot zijn. Na verloop van tijd zal de toonvorming vanzelf beter worden en is dit euvel verdwenen.


    Frits
     
  8. Neeltjuh

    Neeltjuh

    Lid geworden:
    5 mei 2008
    Berichten:
    224
    ja hor :) kga t proberuh...

    uhm, ik bedoel
    Ja hoor :) ik ga het proberen
     
  9. Neeltjuh

    Neeltjuh

    Lid geworden:
    5 mei 2008
    Berichten:
    224
    ok, bedankt...
     

Deel Deze Pagina