Snelle vingers op een Strad.

Discussie in 'Hedendaagse werken' gestart door Shia, 19 dec 2008.

  1. Shia

    Shia

    Lid geworden:
    27 aug 2008
    Berichten:
    63
    Deze vond ik op youtube. Naar mijn mening echt geweldig. :D
    Hoop alleen dat ik in het juiste forumdeel zit.. Hoop dat jullie er ook net zo van genieten als ik!

    &NR=1
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2013
  2. koffienee1

    koffienee1

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    298
    Ongelooflijk, wat kan die Garrett dat snel :lol:
     
  3. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.283
    Homepage:
    Krijgt 'ie een officieel certificaat voor de violist die het snelst de 'Humble Bee' kan spelen, maar wanneer ik de reacties lees, heeft het onderzoeksteam van het Guinnes Book of Records niet goed haar werk gedaan, want Hilary Hahn schijnt het sneller te kunnen evenals Yasha Heifetz! Tja, dan heb je hier niet zo veel aan, althans wanneer het gaat om het vestigen van een nieuw record, wat het niet is.
    Blijft echter onverminderd razend knap hoe goed de toonvorming is bij zulke snelle passages. Dat kan alleen maar omdat die viool zo snel aanspreekt.

    Volgens mij is het geen Strad, maar een ander goed instrument wat David tijdelijk in bruikleen heeft. Hij zegt dat in het begin van het filmfragment.

    Frits
     
  4. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    Even denken hoor David Garrett stond al eerder in de belangstelling.

    Buiten het feit dat het een zeer goede violist is stond hij een tijdje geleden ook al in de belangstelling niet vanwege zijn spel maar omdat hij met zijn c.a. 230 jaar oude viool van het podium was gevallen.

    De Guadaginni is nog in reparatie, dat mag duidelijk zijn en J&A Beare uit Londen heeft een Strad voor hem geregeld.

    Als ik het goed heb speelt hij nu op de “San Lorenzo” Stradivarius uit 1718.


    Maar toch een heel knap stukje snelspelen op het viooltje, ik doe het hem niet na

    Remi


    Na een minuutje zoekwerk natuurlijk weer gevonden.
    Het is niet de beste opnamekwaliteit, sorry.

    http://nl.youtube.com/user/violistarevirtuoso
     
  5. biancastratfords

    biancastratfords

    Lid geworden:
    22 jan 2010
    Berichten:
    2
    Volgens mij is het geen Strad, maar een ander goed instrument wat David tijdelijk in bruikleen heeft. Hij zegt dat in het begin van het filmfragment.

    Thanks.
     
  6. jmsuijkerbuijk

    jmsuijkerbuijk J.M. Suijkerbuijk

    Lid geworden:
    11 aug 2009
    Berichten:
    74
    Homepage:
    Ieder het zijne, natuurlijk, maar ik vind het doodzonde dat je, als je viool kunt spelen (en dat kan 'ie), dat je er dan dit mee doet. Zo'n beetje als Shakespeare die reclameslogans is gaan schrijven.

    Speel één enkele toon en speel die zò dat hij tegen je spreekt, dat die toon je iets doet. Laat de toon zingen tot je er emotioneel van wordt. Dàt is muziek - niet zoveel mogelijk noten per seconde, da's acrobatiek. Knap, ja, maar het doet me helemaal niets.
     

Deel Deze Pagina