Speelmogelijkheden gezocht

Discussie in 'Gevraagd/gezocht' gestart door Vink, 29 dec 2014.

  1. Vink

    Vink

    Lid geworden:
    29 dec 2014
    Berichten:
    5
    Hallo,
    Ik ben een meisje van 16 jaar en speel in een jeugdorkest. In juni gaan wij op reis naar Italië, erg leuk maar het kost ook aardig wat. Het is de bedoeling dat ik door met een ensemble (viool, piano, cello) te spelen een deel van dat geld ga inzamelen. Daarom zoek ik naar mogelijkheden om op te treden, om dan met de pet rond te gaan, of voor een van te voren vastgesteld bedrag.

    Qua repertoire kunnen wij een prachtig programma brengen. Is er iemand die iets weet, bruiloft, borrel of een ander evenement, dan hoor ik het graag!
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2014
  2. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.726
    Beste Vink,

    Probeer eens gebruik te maken van de modern media. Op FaceBook kun je jezelf promoten en er zijn zelfs FaceBook pagina’s waar je je als violiste kunt promoten en adverteren.

    Natuurlijk ligt het ook een beetje aan het niveau waarop je speelt en wat je speelt, je repertoir.

    Een “meisje” op je 16e zou ik eerder omschrijven als een jong volwassene of jong talent. Meisje klinkt zo kinderachtig.

    Je kunt natuurlijk ook jezelf promoten op een NS station door daar te gaan staan en spelen. Let wel op de plaatselijke regelgeving voor wat wel en niet mag, de kans bestaat dat je een lokaal “vergunning” moet kopen.

    Een braderie, wintermarkt, Koninginnedag etcetera.

    Nodig jezelf eens uit en ga op bezoek bij het dichts bijzijnde symfonie orkest en neem je instrument mee.



    ’t Zijn maar wat ideetjes.
     
  3. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.353
    Homepage:
    Ik denk dat meisje Vink zelf die ideeën al wel heeft onderzocht. Ze komt juist op dit Forum omdat daarmee andere mogelijkheden binnen bereik komen. Voor een strijksolo op het perron heb je geen StrijkersForum nodig, maar die is wél nodig om op nieuwe mogelijkheden te komen.
    Het lijkt me trouwens dat een partijtje soloviool op een winderig perron of braderie in de wintertijd geen pretje is.
    Ik heb afgelopen mei in Berlijn een jonge vrouw zien en horen spelen die een eenvoudige versterker naast haar vioolkoffer had staan. Daar had ze een CD op aangesloten die alleen de orkestpartij vertolkte. Zélf speelde ze de solopartij: vioolconcert van Bruch. Ze kon er wat van!! Het klonk fantastisch en dat leverde ook best wel wat geld op, tenminste men wierp diverse munten in de koffer.
    Even kijken of ik de foto kan terug vinden:
     

    Bijgevoegde bestanden:

  4. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.726
    Frits, Ik was laatst in de binnenstad (Den Haag) even een boodschapje doen.
    Staat er een Roemeense/Bulgaarse jongen van amper 14 jaartjes in de Passage viool te spelen... zo verschrikkelijk mooi en goed, qua toon en spel.

    Voor mij een echt kippevel moment.
    Helemaal geen bekende stukken maar juist de bekende Zigeuner muziek. Vol emotie vol klank vol...viool.

    Remi
     
  5. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.353
    Homepage:
    Doet mij denken aan Parijs. Toen ik daar voor de eerste keer kwam en kennis maakte met de Metro, trof ik vaak strijkkwartetten aan. Ze speelden op locaties die uit de wind waren en diep genoeg voor een prachtige akoestiek. Dat klonk daar als een klok. Vaak lang staan luisteren.
    Misschien dat zo'n passage in Den Haag ook nog redelijk behaaglijk is?
     

Deel Deze Pagina