spirituslak

Discussie in 'Viool' gestart door brazda, 15 mrt 2010.

  1. brazda

    brazda

    Lid geworden:
    10 dec 2009
    Berichten:
    4
    Goedenavond.
    Ik ben bezig met het restaureren van een viool. Deze wil ik lakken.
    Mijn vraag is, waar kan ik spirituslak kopen.

    vgr. Brazda
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.353
    Homepage:
    Dag Brazda, welkom op dit forum.
    Ik heb even wat voor je onder elkaar gezet. Sommige sites geven ook een on-line bestelmogelijkheid aan.

    http://www.hammerl.com/english/spirituslack.php
    Ze hebben een on-line shop. De website geeft ook een prijslijst.

    Dan nog eentje in de UK
    heeft wel heel veel, maar die is behoorlijk aan de prijs.

    Dan iets dichterbij in België, daar zit ProArte (Antwerpen). Heeft ook een website waar een catalogus valt te downloaden, maar die pdf-file geeft al jaren lang een foutmelding, zodat je halverwege, de pdf-file kwijt bent. Wat ik heb gedaan: snel op je eigen PC zetten dan heb je’m tenminste. Van daaruit uitprinten en daarna rustig bekijken wat er eventueel te bestellen valt. Het bestelsysteem bij die jongens is niet echt handig, gaat per fax als je een creditkaart-betaling wilt doen. Bellen kan geloof ik ook wel, maar (nog) niet geprobeerd. Ze spreken naast Frans ook Nederlands (Vlaams).

    En dan als laatste ook nog eentje in Nederland, maar ook niet mis met de prijzen. Dat komt volgens mij omdat de eigenaar zich toespitst op restauratie van oude instrumenten en dan mag het kennelijk wel wat kosten:
    http://www.classicalvarnish.com/Prices-Ordering.html *

    Hoop dat je er wat aan hebt.

    mvg,

    Frits


    * Edit (22-4-'13): de verwijzing naar deze website is niet meer actueel, door het overlijden van Koen Padding, eigenaar van het bedrijf en expert op het gebied van vioollakken.

    Frits
     
  3. brazda

    brazda

    Lid geworden:
    10 dec 2009
    Berichten:
    4
    Bedankt!

    vgr. Brazda
     

Deel Deze Pagina