Stainer viool

Discussie in 'Viool' gestart door royroy12345, 21 feb 2013.

  1. royroy12345

    royroy12345

    Lid geworden:
    21 feb 2013
    Berichten:
    1
    goededag,

    ik heb een Stainer viool van de vader van mijn opa geërfd. Ik zie dat op marktplaats deze violen in een niet perfecte staat al te koop worden aangeboden voor 800 euro.

    een taxateur is wellicht qua kosten niet de moeite waard.

    weet iemand wat de waarde is van zo'n viool? Snaren zijn eraf en hij is gekrast, verder heeft hij heel lang stof liggen happen zonder bespeling.

    alvast dank
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Beste Roy,

    ik denk dat dit onderwerp door de moderator even verplaatst moet worden, naar Aankoop/verkoop.

    Zo ongezien en zonder foto en ervan uitgaande dat het een kopie is van een Stainer zal het instrument hooguit €100- €150 opleveren. Dat is dan zonder reparatie en volledig afstellen exclusief snaren. Dan zal er ook nog wel een strijkstok bij moeten wil er op gespeeld kunnen worden.
     
  3. Willeke_D

    Willeke_D ♫ ♪

    Lid geworden:
    12 nov 2010
    Berichten:
    529
    Issie te koop dan? Kan me bijna niet voorstellen...zo'n familie erfstuk dat geen duizenden euro's waard is hang je toch aan de muur!
     
  4. Johan W.

    Johan W.

    Lid geworden:
    14 jun 2017
    Berichten:
    56
    Dag royroy,

    Een echte Stainer zal het niet zijn, want die zijn uiterst zeldzaam. Ik heb zelf een prachtige kopie uit omstreeks 1800. Mijn advies: Naar een erkende vioolbouwer. Gekrast of niet maakt niet uit. Hij/zij ziet in een oogopslag of je viool iets bijzonders is of niet. En ja, je maakt dan gebruik van iemands vakkennis, dus er hangt een prijskaartje aan. Het hangt dus af van hoe graag jij wil weten wat je instrument waard is. Bereid je voor op een no go. Er zijn enorm veel Stainer kopieen in omloop van zeer wisselende kwaliteit. Succes!
     

Deel Deze Pagina