Stradivarius te koop

Discussie in 'Aangeboden' gestart door Hopf, 10 jul 2011.

1. Hopf

Hopf ♫ ♪

Lid geworden:
    10 okt 2005
    Aangezien de inhoud van mijn spaarvarken tekort schiet, wil ik u de volgende aanbieding niet onthouden. Voor diegenen onder u die ontevreden zijn met hun huidige instrument: er staat sinds 7 juli een Stradivarius viool te koop op Marktplaats voor € 5.000.000. Grijp uw kans! :lol:

Hopf

2. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Je hebt je beet laten nemen Ronald! :p

3. Hopf

Hopf ♫ ♪

Lid geworden:
    10 okt 2005
    Hoezo, ik heb dit 'meesterwerk' toch niet gekocht? Maar ik gun iedereen gewoon een Stradivarius :D
    Het duurste instrument dat ik ooit, lang geleden, in mijn handen heb gehad was een Vuillaume van mijn toenmalige vioolleraar. Dus meer dan 45 jaar geleden. En dat vond ik al knap eng. Mijn vioolleraar trouwens ook :/

Overigens ben ik van mening dat goede tot zeer goede instrumenten niet in de handen van amateurs of, nog erger, verzamelaars dan wel musea thuis horen. Die instrumenten horen namelijk zowel bespeeld als beluisterd te kunnen worden. Dus als je als amateur zoveel geld hebt te verbranden, laat dan een instrument BOUWEN.

Tenslotte treft het me dat uitgerekend Marktplaats wordt gekozen voor de verkoop van een viool onder de naam van Stradivarius. Zelfs als ik in aanmerking neem dat er in het verleden wel eens een gestolen Stradivarius uiteindelijk bij een tweedehandswinkel is aangetroffen. Of in de nalatenschap van een Amerikaanse nachtclubviolist. Maar ja, Amerika is dan ook het het land van de onbegrensde mogelijkheden.

Ronald

4. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Aangeboden op Marktplaats? Een Stradivarius? Echt niet! Vermoedelijk een model naar Stradivarius. Wanneer je de vraagprijs nu maar hoog genoeg laat zijn, is er mogelijk wel iemand die er in stinkt.

5. Hopf

Hopf ♫ ♪

Lid geworden:
    10 okt 2005
    Zeker als, zoals wordt vermeld, bezichtiging alleen mogelijk is onder begeleiding van de N.V.D. De Nederlandse Veiligheidsdienst of zoiets? :lol: Heb je die 'spannende' annonce eigenlijk al bekeken? Geweldig. Dit lijkt echt iets in de trant van 'oplichting voor (en door) dummies'! :D

Ronald

6. remi

remi ♫ ♪

Lid geworden:
    11 mei 2004
    de Greffuhle, en dat voor 5 milj.
    Ik denk dat ik of naar Spijkenisse ga. Omgeving Elbestraat, pand moet herkenbaar zijn aan de barricades. Of het Smithsonian Institution Museum even ga bellen of ze een instrument missen.

Remi

7. Hopf

Hopf ♫ ♪

Lid geworden:
    10 okt 2005
    Remi,

Misschien heeft het Smithsonian wel voor erg veel geld een nep-Stradivarius gekocht en blijkt Spijkenisse, of all places, de 'echte' te herbergen :lol:

Ronald

8. liuwe

liuwe liuwe van der meer

Lid geworden:
    26 aug 2005
    Maar ze worden toch ook nog gemaakt? De Greffuhle doet denken aan de Hellier, je kunt hem zó bestellen!

http://cgi.ebay.com/Hellier-Strad-Violin-9872-Pro-Best-Model-1-Pc-Back-/120746168537?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1c1d0850d9

Deel Deze Pagina