Strijkers gezocht voor Cantatedienst

Discussie in 'Gevraagd/gezocht' gestart door Janmarcel, 20 feb 2011.

  1. Janmarcel

    Janmarcel

    Lid geworden:
    15 feb 2008
    Berichten:
    15
    Ik heb al lang de wens om in een cantatedienst het werk Membra Jesu Nostri van D. Buxtehude uit te voeren.
    Om te inventariseren of er strijkers en zangers bereid zijn hieraan op projectbasis mee te werken dit forumbericht.

    bezetting: 2-3 viool1, 2-3 viool2, 1 cello, 1Continuo, 1 contrabas
    en 1 alt viool (speelt niet in het gehele werk)

    Daarnaast inventariseer ik op andere forums en mijn eigen netwerk naar 5 sopranen, 5 alten, 5 tenoren, 5 bassen en uiteraard de solisten.

    Het geheel staat onder mijn leiding en de repetities vinden plaats vanaf de herfst 2011
    wellicht ergens in de omgeving Gorredijk of Heerenveen.
    Het aantal repetities hangt af van deelnemende strijkers, het koor repeteert apart.

    Voor de duidelijkheid, niets staat vast en ik ben enkel interesse aan het inventariseren


    Informatie over de cantate:

    In de indrukwekkende cyclus Membra Jesu Nostri geeft Dietrich Buxtehude(1637 – 1707), van wie ons geen brief of persoonlijk document is overgeleverd, zich bloot in zijn eigen intieme persoonlijke devotie en religieus beleven. Wellicht juist daardoor is het dat deze muziek direct tot het hart spreekt. In de zeven Cantates gebruikt Buxtehude een sterk beeldende taal waarmee hij de muzikale meditaties over Jezus’ voeten, knieën, handen, lendenen, borst, hart en gelaat in een helder en vriendelijk licht doopt. Vijfstemmige soli en koordelen wisselen met aria’s en instrumentale ritornelli. Overal blijft de muziek helder en spiritueel.

    Voor vragen janmarcel@gmail.com
     

Deel Deze Pagina