strijkers gezocht voor film

Discussie in 'Overig' gestart door sophievc, 26 sep 2008.

  1. sophievc

    sophievc

    Lid geworden:
    26 sep 2008
    Berichten:
    1
    oproep verwijderd
     
  2. chrish

    chrish ♫ ♪

    Lid geworden:
    20 mei 2008
    Berichten:
    776
    En daar moet staan: naspelen of spelen?
     
  3. Henri Vieuxtemps

    Henri Vieuxtemps ♫ ♪

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    775
    VERPLAATST NAAR MAANDAG 6 OKTOBER.
    Deze mail kreeg ik. De vergoeding is 75 euro. Om 14 uur verzamelen Schoonhoven

    Beste strijkers,
    IDTV Film (Zwartboek, Alles is liefde) is momenteel bezig met de opnames van
    de Nederlandse speelfilm "Alles Stroomt", van Danyael Sugawara. Voor een
    bepaalde scène zijn wij op zoek naar een strijkorkest van 8 a 10 strijkers
    (violen en bassen).

    De opname vindt plaats in Schoonhoven op maandag 6 oktober al. Als vergoeding
    hebben we een bedrag van 75 euro per strijker, de tijden zijn van 11u tot
    18u. In de scène die we gaan draaien vaart de boot waarin onze
    hoofdpersonages wonen over een rivier en zien we aan wal een strijkorkest
    spelen. Aangezien deze opname buiten plaatsvindt zijn we afhankelijk van het
    weer, daarom is het mogelijk dat deze draaidag toch nog naar een andere dag
    wordt verschoven.

    We hebben twee muziekstukken uitgekozen die we de strijkers graag willen
    laten spelen. Aangezien het nogal kort dag is, verwachten we niet dat dit
    stuk perfect wordt uitgevoerd, er is een geluidsinstallatie voorzien waarop
    we het stuk laten afspelen en waarbij de strijkers dan meespelen. Het
    belangrijkste is eigenlijk dat we zien dat het een geoefend strijkorkest is.
    De muziekstukken zijn van Antonio Vivaldi, concerto for lute, violins and
    basso continuo in D major en concerto for 2 violins, strings and basso
    continuo in B major, aangepast aan de strijkers die we ter beschikking
    hebben.

    Vind je, of vindt het orkest waar je deel van uitmaakt, het leuk om aan onze film mee te werken en kan je op 6/10 (van ongeveer 14u - 18u)? Mail dan je naam en telefoonnummer naar sophie.v.caenegem@idtv.nl en hopelijk zien we je dan op de set! Alvast bedankt!

    Vriendelijke groet,

    Sophie Van Caenegem
    IDTV Film
     
  4. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.350
    Homepage:
    Kreeg je dat mailtje vandaag?
    Indien ja, dan is het 'mosterd na de maaltijd'! :rolleyes:
    Indien neen, dan zijn ze er wel wat laat mee lijkt me. :/

    Frits
     
  5. chrish

    chrish ♫ ♪

    Lid geworden:
    20 mei 2008
    Berichten:
    776
    Wow 5 oktober, dat gaan ze nooit! halen. Ben erg benieuwd hoe het er op de film zal uitzien. (strijkkwartet?)
     
  6. Henri Vieuxtemps

    Henri Vieuxtemps ♫ ♪

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    775
    Vandaag dat mailtje gekregen. Tussen vandaag 2 oktober en 6 oktober zit nog een beetje tijd. Ze hadden al 5 strijkers en wilde er 8.
    Dus 5 strijkers + Soundboard + Crish erbij is al 7.
    Misschien beginnen jullie zo wel jullie filmsterrenloopbaan.
     
  7. chrish

    chrish ♫ ♪

    Lid geworden:
    20 mei 2008
    Berichten:
    776
    Ik doe niet mee hoor :rolleyes: Lijk me wel leuk om te zien hoe er gestreken wordt. Ik denk dat het zo vals zal klinken als mijn kat op een krolse dag.
     
  8. Henri Vieuxtemps

    Henri Vieuxtemps ♫ ♪

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    775
    Dat hoor je in de film toch niet, want er speelt een bandje mee, dus we zitten wat te playbacken.
    Jammer Crish. Jij zou de leegte misschien kunnen invullen die Paul Newman nu achterlaat.
     
  9. chrish

    chrish ♫ ♪

    Lid geworden:
    20 mei 2008
    Berichten:
    776
    Paul Newman is al een hele tijd uit de spotlight ;) Maar ik vrees dat deze 2 stukken net iets te hoog gegrepen zijn. Als ik denk om welke het gaat tenminste, je kunt deze stukken niet in 3 dagen leren en om het half te spelen, nou nee dan maar liever niet.
     
  10. Henri Vieuxtemps

    Henri Vieuxtemps ♫ ♪

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    775
    Beste chrish. Ik weet niet of je de discussie een beetje gelezen hebt, maar er is hier geen sprake van "een stuk in 3 dagen leren en om het half te spelen."
    Ons spel is irrelevant. We zitten wat te playbacken, terwijl het geluid wordt bepaald door een bandje. Er is hier geen sprake van een normaal concert met een behoorlijke voorbereiding.
    ALs je de film bekijkt heb je dat totaal niet door dat je belazerd wordt als kijker.
    Sterker nog. Ik heb eens met een amateurorkest voor Klokhuis met Loes Luca een opname gemaakt en wij kregen de instructie MET DE STRIJKSTOK DE SNAREN NIET TE RAKEN. Dus boven de snaren strijken. In het uiteindelijke resultaat op televisie viel dat helemaal niet op. Ook hier weer iedereen belazerd die ernaar keek en er bij stond.
     
  11. chrish

    chrish ♫ ♪

    Lid geworden:
    20 mei 2008
    Berichten:
    776
    ja maar als je iedereen in beeld heb en je ziet de 1 in 3e positie en de ander in 1e terwijl je andere dingen hoort dan ziet dan valt het zelfs voor de normale kijker wel op. Ik heb het verhaaltje gelezen alleen staat er niet dat er niet gespeeld wordt, enkel een geluid installatie die het speelt.
     
  12. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Hahaha, heerlijke uitspraak... even gebruiken voor een non-topic anecdote. Mijn kat heeft zo vaak mij horen stemmen en de stemvork horen aanslaan, dat als ze nu een stemvork hoort ze een redelijk nauwkeurige A miauwt. Wie weet zit er toch toekomst in kattegejank (en nee, ik kan nog niet op haar stemmen in plaats van de stemvork).

    Het is lastig voor werkende mensen dat ze het op een maandag doen in plaats van een zondag.
     
  13. Henri Vieuxtemps

    Henri Vieuxtemps ♫ ♪

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    775
    't is een chaos bij Idtv. Maandag ook weer afgelast vanwege slechte weersvoorspellingen. Ideetv heeft wel aardige ideeen maar de uitvoering is belabberd (kan je weer dubbel opvatten want het spelnivo voor het orkestje is misschien ook belabberd).
    Voor zondag hadden ze wel voldoende strijkers kunnen regelen. Nu wordt binnenkort een nieuwe buitenopnamesessie gepland, maar met de komende winter zal dat steeds lastiger organiseren worden. Volgens mij is een binnenopname met een witte achtergrond het beste en dat zou je dan kunnen inplakken met wat buitenopnamen, zodat het net lijkt dat het orkest buiten speelt, terwijl de opname binnen wordt gemaakt. Maar ik weet niet of dat filmtechnisch kan.
    IDTV heeft dan wel gisteren met hun film "Alles is liefde" 2 Gouden Kalven gewonnen maar veel expertise, ervaring, organisatietalent en inzicht rond strijkers in een film lijken ze niet zo te hebben. Een oproep op dit forum levert een hoop geouwehoer op (U kent vast de uitdrukking: Strijkers zijn zeiker(d)s), wat natuurlijk wel gezellig is, maar een mail naar een orkest leverde voor zondag hen 4 reacties op.
    Bij een strijkje voor de serie Juliana hebben ze een professioneel kwartet ingehuurd, omdat ze maar 2 amateurs ipv 4 konden krijgen voor een binnenopname, waar ze zich wel strikt aan de afgesproken datum hielden/ konden houden.
    We merken het wel. Ik ben flexibel en straks ga ik misschien op een viool in een lauwerde Nederlandse speelfilm spelen. Wie zal het zeggen.
    Misschien maken jullie straks ook nog wel kans op een Gouden Kalf voor de beste strijkersfigurant, gesteld dat die bestaat?
     

Deel Deze Pagina