Wij zijn op zoek naar meer muzikanten voor ons Utrecht’s Film Orkest. Deze pool van freelancers en studenten wordt ingezet voor opnames bij een film, library muziek en andere producties. We gebruiken een basis opstelling van strijkers (4-3-3-3-2), houtblazers (1-1-1-1) en koperblazers (2-1-1-1), die soms wordt versterkt met de beste sample libraries, voor als we die “bigger than life” Hollywood-sound nodig hebben. Benodigde instrumenten: Violen (1e en 2e), Alt violen, Celli, Bassen, Fluit, Hobo, Klarinet, Basklarinet, Fagot, Trompet, Trombone, Tuba (of Bas-Trombone) en Hoorns! Het vereiste spel & lees niveau moet op z’n minst gelijk liggen aan die van het 1e jaar op het conservatorium. Het eerst volgende project is een Nederlandse low budget bioscoop/speelfilm met Nederlandse A-actrice, geregisseerd en geproduceerd door Mark Weistra. Genre: Thriller/Drama. Opnamesessies – Maart 2015. In de meeste gevallen is er te weinig budget voor filmmuziek. Daarom bieden we jou als muzikant het volgende: - professionele ervaring opdoen - screen credits per speler (en SENA uitvoerings-verdiensten, indien lid) - reiskostenvergoeding / lunch - professionele opnames (portfolio materiaal) - een digitale kopie van de desbetreffende film / productie - eventueel première kaarten - vertoning op diverse filmfestivals in het buitenland en mogelijk in filmtheaters of op TV - kans op meer betaald werk Interesse? Mail ons en we sturen je een inschrijfformulier op, dan houden we je op de hoogte. ‘Laten we samen goeie muziek maken!’ Johan van der Voet – film componist Soundgram Post Productions | Archimedeslaan 16 | 3584 BA Utrecht, NL Tel: 030 - 302 14 69 | Mail: iplay@soundgram.com
Niets persoonlijks hoor maar ik vind het altijd zo jammer dat de muziek dan weer de sluitpost is en dat daar weinig of geen budget voor is. Je zult van de muziek moeten leven en er je hypotheek mee moeten betalen...dan kun je met "koek en zopie" en "meer kans op werk" helaas niet bij je bank mee aankomen Denk dat je dus vooral je geluk moet zoeken bij de studenten en gevorderde amateurs. Niet bij freelance professionals die er van moeten leven.
Mee eens Willeke, als er geen geld is voor musici is het logische resultaat een stomme film! (of een film met geluid uit blik)
Hoi Willeke, als iemand het jammer vind dat muziek de sluitpost is, ben ik dat zelf! Je moest eens weten welke discussies ik als componist heb met regisseurs en producenten. Veel mensen horen helaas al niet meer het verschil tussen de samples uit mijn computer of echte muzikanten. Veel van mijn collega's huren orkesten in uit Praag of Rusland als er eens wel budget is. Wij hebben onlangs meegewerkt aan een filmproject dat door het Metropole orkest is uitgevoerd (betaald). Kortom, de (nieuwe?) realiteit van de muziekindustrie is dat we moeten samen werken en projecten ontwikkelen. Als het lukt voldoende muzikanten te vinden gaan we dit concept (betaald) uitzetten bij onze Nederlandse collega's. Wij werken ondertussen aan een oplossing om muzikanten ook nog te laten meedelen in de opbrengst (royalties) van door hun uitgevoerde muziek, o.a. releases op itunes, bij library muziek en sync licenties. Ik hoop dat er ook positieve reacties komen op dit initiatief, en we samen zo nieuwe opdrachten verwerven. Dat ik me daarvoor eerst op studenten moet richten begrijp ik, de muziekindustrie veranderd immers niet zo snel.