Strijkers regio Eindhoven

Discussie in 'Gevraagd/gezocht' gestart door Willeke_D, 4 jul 2014.

  1. Willeke_D

    Willeke_D ♫ ♪

    Lid geworden:
    12 nov 2010
    Berichten:
    529
    Of die naar de regio Eindhoven willen afreizen voor wat gezellige zomer-samenspel-momenten...

    Wie wil? Dag, tijdstip en locatie bepalen we samen...eerst wie er wil en durft ergens vanaf half juli tot eind augustus (en misschien wel meerdere data).

    Ik dus altviool....wie volgt?
     
    Marcelita vindt dit leuk.
  2. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.134
    Homepage:
    Goed initiatief! Ik zou in de tweede helft van augustus (na de 18e) wel mee kunnen spelen met cello. Ik heb hier nog strijktrio's en strijkkwartetten van Haydn liggen die evt. zouden kunnen worden gespeeld. Maar 't is maar een voorstel, ook voor ander werk sta ik open, zolang ik het technisch kan behappen.
     
  3. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.134
    Homepage:
    Maar als jullie als violisten onder elkaar die mooie duetten met elkaar willen spelen...even goede strijkersforumvrienden hoor. Daar heb je geen cello bij nodig!

    en intusen....toch is voetbal leuk:)!
     
  4. Willeke_D

    Willeke_D ♫ ♪

    Lid geworden:
    12 nov 2010
    Berichten:
    529
    Het leukste is natuurlijk kwartetten en dat is een cello voor nodig…. En nog 2 violisten…. Wie?
     
  5. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.350
    Homepage:
    Ben dan op vakantie. :(
     
  6. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Zou ik best leuk vinden, en gezellig, maar ik weet niet of ik goed genoeg kan spelen... Ik zou de stukken wel eens willen zien en proberen eerst. En net als Frits ben ik die periode ook een paar weken op vakantie. Wel woon ik in de regio....
     
  7. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.134
    Homepage:
    Kwartetspelen, leuk! Ik dacht eigenlijk dat het idee van samenspelen vooral was ontstaan vanuit die duetten die Frits op het forum heeft geplaatst. En dáár heb ik met mijn cello niets te zoeken.
    Maar kwartet: ik heb dus bij Bergmann wat bundels gekocht van Haydn (trio's en kwartetten) Hierbij heb ik natuurlijk opgelet dat het niveau van de cellopartijen voor mij goed te doen zijn.
    Ik zal hier opgeven wat ik hier heb, want dan kan iedereen via imslp.org even kijken wat het niveau van de partij is die je dan op je lessenaar krijgt.

    Kwartet in Bb/B-dur, Op. 71 No 1 Hoboken lll:69
    Kwartet in Bb/B-dur, Op. 71 No 2 Hoboken lll:70
    Kwartet in Bb/B-dur, Op. 71 No 3 Hoboken lll: 71

    Kwartet in C/ut/C-Dur Op 74 No.1, Hoboken lll: 72
    Kwartet in C/ut/C-Dur Op 74 No.2, Hoboken lll: 73
    Kwartet in C/ut/C-Dur Op 74 No.3, Hoboken lll: 74

    Strijktrio's:
    Divertimento in D, Hob. V:D1
    Divertimento in F, Hob V: F1
    Divertimento in B, Hob. V: B1
    Divertimento in A, Hob.V: A2
    Divertimento in C, Hob.V, C4
    Divertimento in D, Hob V: D3
    Divertimento in G, Hob V, G1
    Divertimento in C, Hob V, C1

    Maar goed, alleen maar Haydn....we willen vast nog wel wat anders spelen. Ik vond de kwartetten van Beethoven er al stukken heftiger uitzien en had mij voorgenomen alleen datgene te kopen wat voor mij technisch gezien haalbaar was zonder intensieve training vooraf.
    Misschien dat je, Willeke, nog andere, niet te veeleisende kwartetten weet. Het wordt al gauw een uitdaging om de partijen mooi opelkaar af te stemmen en te spelen:)

    Wat er ook vrolijk en uitvoerbaar uitziet:
    Kwintet nr.4 in G-mineur K.516 van W.A.Mozart
    Bezetting: viool1-viool2-altviool1-altviool2-cello.
    Ik heb hem gehoord op een samenspeeldag in Arnhem en heb hem intussen ook als bladmuziek. Wie weet.....
     
    Laatst bewerkt: 7 jul 2014
  8. Willeke_D

    Willeke_D ♫ ♪

    Lid geworden:
    12 nov 2010
    Berichten:
    529
    Ik heb hier alle bundels liggen van De Haske Stringorchestra Series. Dat zijn kwartetten aangevuld met optionele bas en piano partij op alle niveaus van zeer eenvoudig tot gemiddeld. Er zitten klassieke stukken tussen, disney stukken en wereldmuziek.. Voor ieder wat wils.

    En verder nog een kast vol met andere bladmuziek…. Dat is er dus genoeg!
     
  9. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.134
    Homepage:
    Willeke, prima, we hoeven ons niet te vervelen en bij jullie is voor elk niveau een oplossing!:)
    Nu nog de aanmeldingen...
     

Deel Deze Pagina