Strijkers voor filmmuziek project

Discussie in 'Gevraagd/gezocht' gestart door JeffreyvR, 23 mrt 2010.

  1. JeffreyvR

    JeffreyvR

    Lid geworden:
    23 mrt 2010
    Berichten:
    1
    Beste mensen,

    Ik ben bezig aan mijn afstudeer jaar aan de HKU in Hilversum, richting Compositie voor de Media. Als afstudeerproject ga ik "library muziek" componeren voor trailers. Dit is dus muziek in filmmuziek stijl (orkestraal, denk Hollywood), los van beeld, die wel gebruikt kan gaan worden voor trailers/promo's/tv series etc. De strijkers sectie wil ik echt gaan opnemen en deze aanvullen met samples (een orkest uit de computer). Ik vraag me af of het mogelijk is om met jullie strijkers sectie samen te werken. Opnames zullen kunnen plaatsvinden vanaf eind mei t/m begin augustus. Dit is ook afhankelijk van jullie beschikbaarheid.

    Op mijn studie is er niet vaak de kans om met echte muzikanten samen te werken en daarom heb ik deze kans voor mezelf gecreƫerd. Het is echt een droom voor mij om een grote strijkers sectie op te nemen om zo tot een volwaardig professioneel resultaat te komen waar normaal veel geld voor nodig is. Dit is ook een kans voor de muzikanten zelf omdat ze muziek kunnen spelen die ze niet gewend zijn, en verrijking van repertoire is voor spelers erg belangrijk. Daarnaast krijgen ze uiteraard de uiteindelijke opname. Als de samenwerking bevalt is het ook de bedoeling om met dezelfde muzikanten samen te werken in de toekomst, dan natuurlijk wel betaald.

    Ik zoek uiteindelijk een grote strijkerssectie van 14-12-10-8-6 of 12-10-8-6-4. Tot nu toe heb ik 20 strijkers compleet. Ik wil 1 repetitiedag en 1 opnamedag inplannen en het gaat uiteindelijk om 15-20 minuten muziek. Ik zal er voor zorgen dat de bladmuziek vroegtijdig geleverd wordt. Ik denk dat het voor beide partijen een zeer nuttige en leerzame ervaring kan zijn om samen te werken. Mocht je mee willen werken reageer dan op mijn mail adres: jvrossum@gmail.com

    Vriendelijke groet,

    Jeffrey van Rossum
     

Deel Deze Pagina