Strijkstok flipt 'em??

Discussie in 'Viool' gestart door Perwanie Dao, 14 apr 2017.

  1. Perwanie Dao

    Perwanie Dao

    Lid geworden:
    12 apr 2017
    Berichten:
    29
    Hoi allemaal. Het is zo ver: na jaren eindelijk een viool gekocht uit de jaren 80'! ( suzuki ) De man waarvan ik heb gekocht had, is niet bepaald aardig omgegaan met dit pareltje, en zo ook niet de strijkstok die ik er bij heb gekocht. Er staat geen merk op de strijkstok maar ik denk dat het een Dörfler 4/4 strijkstok is. Hier is dus waar ik me aan erger: de haren van de viool zijn allemaal oneven: sommige van de haren zitten strak en sommige los ( als hij gewoon goed is aangedraaid ). En als ik begin te spelen trilt de hele strijkstok soms! Niet bepaald lekker spelen dus :(. Ik zat eerst te kijken of harsen helpt aangezien ik elke dag speel, maar dit heeft nauwelijks geholpen. Wat nu? Opnieuw haren laten zetten? Of is er een andere mogelijkheid??
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Ik zou eens op zoek gaan naar een wat duurdere stok en dan selecteren op balanspunt, flexibiliteit van de stok, gewicht en dergelijke. In de Dörfler-serie zit ook een enorm prijs- en kwaliteitsverschil. Maar Dörfler heeft de stokken voorzien van een Brandstempel/merk. Zou er dus op moeten staan: W.E. Dörfler.

    W.E. Dörfler.jpg
     
    Laatst bewerkt: 14 apr 2017
  3. Perwanie Dao

    Perwanie Dao

    Lid geworden:
    12 apr 2017
    Berichten:
    29
    Vreemd! U heeft gelijk over de stempel, maar deze is helaas nergens te bekennen. Hier een foto voor de duidelijkheid.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      1,2 MB
      Weergaven:
      18
    • image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      1,3 MB
      Weergaven:
      15
  4. Piet1234

    Piet1234

    Lid geworden:
    1 mrt 2015
    Berichten:
    81
    Dit is een Duitse stok, nickel. Deze mag inderdaad opnieuw behaard worden (ca €65) en ik zou het nickel ook even schoonpoetsen, is niet zo mooi dat groene. Ik weet niet wat u ervoor betaald heeft? Ik denk dat de stok in goede staat zo'n 120 euro waard is.
     
  5. Perwanie Dao

    Perwanie Dao

    Lid geworden:
    12 apr 2017
    Berichten:
    29
    Dank je wel Piet voor de informatie! Ik heb de strijkstok samen met de viool gekocht ( zie foto's in andere topics die ik geplaatst heb ) voor €200.-! Ik vind de strijkstok opzich wel fijn spelen maar ik merk toch dat hij snel begint te glijden en harsen helpt niet meer, wel erg vervelend aangezien ik net een beginnende violist ben en het dus best wat geld moet spenderen voor een leuk setje. Maar als hij daarna weer heerlijk speelt is het het waard, of niet soms? ;)
     
  6. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Als je met de stok naar een strijkstokkenmaker gaat kan die de stok beoordelen of een nieuw haarlint de kosten waard zijn, of dat je beter op zoek kunt gaan naar een andere stok.
     

Deel Deze Pagina