strijkstok L. Morizot

Discussie in 'Strijkstokken' gestart door moos, 30 nov 2014.

  1. moos

    moos

    Lid geworden:
    1 mrt 2013
    Berichten:
    14
    Hallo, wie kan me wat vertellen over de strijkstok L. Morizot 74,5cm
    strijkstok is 8hoekig
    Of de wikkeling nu zilver of nikkel is durf ik niet te zegen. De naam in de stok kun je alleen goed lezen als men de stok op de kop zet of is dit zo.

    Wie kan me wat vertellen over deze strijkstok?

    gr moos
     
    Laatst bewerkt: 14 dec 2014
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Kopplaatje ontbreekt, lijkt zilvermontuur, Franse bouwers stempelen doorgaans "op de kop" 60 gr is een mooi gewicht, 64 gram is nogal aan de zware kant, dus preciezer wegen. Restauratie kost minimaal 120€. voor zover zichtbaar.
     
  3. moos

    moos

    Lid geworden:
    1 mrt 2013
    Berichten:
    14
    ja moet een nieuwe weegschaal hallen. bedank nog voor info en wat het kost om deze weer teherstellen.
    weet u of deze meneer morizot kinderen had omdat morizot pere peres zijn of waren. heeft L morizot .in zijn tijd strijkstoken gemaakt voor vioolbouwers in zijn tijd.die hem opdracht gaven de stoken maakte met hun naam er in
    beroemde vioolbouwers zoals bozini lieten deze door morizot maken. zou dat kloppen. en nog een vraag is dit door zijn lengte een alt strijkstok of 4/4.
     
  4. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Als u alles al weet, waarom vraagt u het dan?
     
  5. moos

    moos

    Lid geworden:
    1 mrt 2013
    Berichten:
    14
    sorry als het over komt dat ik alles weet. dat heeft iemand mijn vertelt deze persoon had een viool bij me gekocht
    en wilde ook deze strijkstok koppen. ik heb meerdere strijkstoken en viollen alles nog toen ik zelf nog kon spellen
    nu ik het niet meer kan door gezondhijd van de spieren had ik hem een viool verkocht maar hij heeft een hoge bedrag genoemt maar wil deze niet kwijt.daar door kwam hij met dit verhaal aan .maar ik geloofde het niet daarom mijn vraag hier.

    mvg moos
     
  6. n.plog

    n.plog

    Lid geworden:
    9 feb 2013
    Berichten:
    77
    Homepage:
    De Morizot famillie bestond uit een vader en enkele zonen. Ik meen me te herinneren dat Louis Morizot de vader was maar zijn stempel is later nog gebruikt in de " fabriek" die de zonen hebben opgestart. Deze boog lijkt van ver inderdaad zilvermontuur al is het bij morizot nikkelmontuur niet ongebruikelijk. Een 4/4 stok is inderdaad standaard 74,5cm.
     
  7. moos

    moos

    Lid geworden:
    1 mrt 2013
    Berichten:
    14
    hallo n.plog bedank nog voor u informatie.heb wat informatie op gezocht op wikipiada of zoeits dat progama
    me schoonbroer heeft me dat laten zien hoe dat werkt op die site van wikipaida. louis josef morizot was de vader van
    5zoons waar van 4strijkstoken bleven maken een is later over gegaan naar vioolbouw..ik ben eerlijk van strijstoken heb ik geen verstand. van viool ja dat weet ik wel wat van .maar ook niet alles wat je word nooit uit geleerdt met een viool.voor mijn is het een van de mooi,s te instrumenten die erzijn. zoals u ziet op foto van de beroemde gitaarspeller
    Django reinhartd .ben ik familie van van moeder,s kant. dus zit een beetje in het bloed.maar vind het fijn dat u me ook info heb geven. een weiseman zij je bent nooit te oud om bij te leren de ene hand was de andere hand.

    mvg moos .
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2014
  8. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    @moos:

    Een spellingscontrole kan hier heel veel goed werk verrichten. Zou zelfs overuren maken!
     
  9. moos

    moos

    Lid geworden:
    1 mrt 2013
    Berichten:
    14
    goededag.heer oosterhof het kan dat ik fouten maak in het schrijfen.omdat ik zwaar medicijnen slik
    ben ik echt vaak in de war.sorry als ik iets verkeert heb gedaan.

    mvg moos
     
  10. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Ik bedoelde met mijn opmerking, dat u veel werk uit handen genomen zou worden als u een spellingscontrole geïnstalleerd zou hebben. Misschien is dat te doen?
     
  11. moos

    moos

    Lid geworden:
    1 mrt 2013
    Berichten:
    14
    oja dat is waar ook. maar vergeet dat steeds soms vergeet ik nog om te eten of drinken.
    maar nu begrijp ik u bedank nog.
    mvg moos
     
  12. n.plog

    n.plog

    Lid geworden:
    9 feb 2013
    Berichten:
    77
    Homepage:
    Van bouwers en muzikanten zou je mogen verwachten een gezamenlijke taal te spreken... Als we elkaar maar goed begrijpen

    (want waren we hier niet erg streng op "offtopic" gaan?)
     
  13. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Met het oog op de bijna onleesbare tekst c.q. taal van 'moos' maakt het niet uit of het on- of off-topic is! Daar wilde ik proberen een einde aan te maken, maar ik vermoed dat de 'boodschap' niet geheel aankomt (bij moos).
    Het gevolg is dat ik er dan niet meer op zal reageren.
     
  14. chrish

    chrish ♫ ♪

    Lid geworden:
    20 mei 2008
    Berichten:
    773
    Dit is inderdaad een morizot frères strijkstok, absoluut geen père, dat is een heel ander caliber. Het is een zilvermontuur (zwart patina, groen is nikkel) de stok is aan de zware kant maar dat is wel vaker bij de zonen. de waarde is zo'n €1.200-1.500 op de veiling en bij andreas post het dubbele maar dat krijg je als particulier van z'n leven niet. Stok heeft wel nieuw kopplaatje nodig ~€75 en nieuw haar ~€60

    Mail me maar als je meer informatie nodig hebt, ik ben zelf verzamelaar van strijkstokken

    P.S.: bent u toevallig een Mirando-lid?
     
  15. moos

    moos

    Lid geworden:
    1 mrt 2013
    Berichten:
    14
    hallo chrish.nee ben geen lid van de fam mirando.
    ik heb over strijkstok na gedacht wilde eerst eigelijk niet maar ga het toch verkopen.rede is strijkstok lig nu in de kast goed bewaard. stok moet gebruikt worden, ik weet niet wat ik ervoor moet gaan vragen.

    mvg moos
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2014
  16. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    Nou Moos,
    Zo te zien staan je strijkstok en viool te koop.

    Edit: links naar Marktplaats zijn niet toegestaan! Verwijderd.

    Vindt je het niet zonde om je zelfgebouwde instrument vaarwel te zeggen?
     
  17. liuwe

    liuwe liuwe van der meer

    Lid geworden:
    26 aug 2005
    Berichten:
    1.481
    Zelfgebouwde? De viool wordt toch aangeboden als een ANTIEKE viool? Niks zelfgebouwd dus, het zal een andere viool zijn.
     
  18. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    Liuwe,
    Aanschouw, ter leerinck ende vermaeck!
    #1 van Marktplaats. MP Viool.jpg 2014-11-07 17.02.13.jpg
    #2 van Strijkersfourm.
     
  19. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    Zeeeer goed nagebouwd zou ik haast zeggen.;););)
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2014
    Oosterhof Vioolbouw vindt dit leuk.
  20. moos

    moos

    Lid geworden:
    1 mrt 2013
    Berichten:
    14
    ja klopt heb dat verkeert gedaan heb u gelijk . ik had bij moeten zetten model antieke viool.

    moos
     

Deel Deze Pagina