strijkstok vliegtuig

Discussie in 'Overig' gestart door Selina, 2 feb 2015.

1. Selina

Selina

Lid geworden:
    2 feb 2015
    Hallo,

Binnenkort ga ik naar het buitenland om een aantal violen uit te proberen. Ik speel al 16 jaar op dezelfde viool en ben nu op zoek naar een viool van betere kwaliteit.

Om de violen optimaal te testen moet ik mijn strijkstok meenemen. Maar na het boeken van mijn vlucht kwam ik erachter dat de luchtvaartmaatschappij Lufthansa geen vioolkoffers in de handbagage toestaat. Dus ook geen strijkstok. Ik heb hen hierover gebeld.

Nu weet ik dat een viool in de ruimbagage absoluut af te raden is, maar geldt dat ook voor een strijkstok in een vioolkist? M.a.w. is het verantwoord om een strijkstok in te checken in het ruim? Ik heb geen aparte strijkstok kist. Als het te riskant is dan neem ik mijn strijkstok niet mee.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groet

2. BertBoonVioolbouw

BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Homepage:
    Wanneer je koffer het toelaat kun je een strijkstok in een goede strijkstokkoffer als ruimbagage inchecken.

3. Selina

Selina

Lid geworden:
    2 feb 2015
    Dus een strijkstok koffer die je in je ingecheckte koffer opbergt. Een losse strijkstok koffer inchecken is niet aan te raden?
    Misschien dus toch wel de moeite waard om aan te schaffen, ik denk erover!

4. BertBoonVioolbouw

BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Homepage:
    Ik heb geen ervaring met het inchecken van een losse strijkstokkoffer en daarover ook geen rapportage. Ik schat in, dat een voorwerp ter grootte van een strijkstokkoffer gemakkelijk wegraakt tijdens gemechaniseerde bagageafhandeling. In een koffer met kleding e.d. is dit risico veel minder groot en is de stok ook beter geïsoleerd tegen de temperaturen die in een vrachtruim aardig kunnen dalen.
    Op mijn site kun je een aantal strijkstokkoffers vinden: ik heb ze ook op voorraad. Een link mag hier van hogerhand helaas niet.

5. Selina