Strijkstok

Discussie in 'Aangeboden' gestart door Henk59, 22 jul 2012.

1. Henk59

Henk59

Lid geworden:
    11 mei 2011
    Beste muzikanten,

ik speel nu bijna 2 jaar viool, ben nog een beginner maar krijg er wel steeds meer plezier in. Ik heb een goede 'leenviool' (van mijn leraar), maar niet zo'n beste strijkstok. Dat hindert me steeds meer. Weet iemand een goede en betrouwbare muziekwinkel in Den Haag (of omgeving), waar ik me eens kan oriënteren voor een betere strijkstok? (Ding wat ik nu heb hoorde oorspronkelijk bij een electrische viool, maar is duidelijk een budgetexemplaar).

Groet,
    Henk.

2. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Ik weet niet wat je verstaat onder een 'Muziekwinkel', maar als dat een winkel is waar men alles verkoopt waar geluid uitkomt, dan zou ik daar geen strijkstok vandaan willen hebben. In sommige zaken weet men niet eens wat een strijkstok is. Ik zou een redelijke strijkstok aanschaffen bij een vioolbouwer die in een bepaalde prijsklasse je de gelegenheid geeft een twee- of drietal uit te proberen. Als dat in de omgeving van Den Haag moet zijn komt deze vioolbouwster in aanmerking. Gaat het om een carbonstok dan valt te overwegen of die via een webwinkel is aan te schaffen, omdat de kwaliteit per stok nauwelijks varieert.

3. Henk59

Henk59

Lid geworden:
    11 mei 2011
    Bedankt voor uw reactie!

Ik begin het verhaal van (goede) strijkstokken steeds beter te snappen. je koopt ze niet zomaar even, uit een rek... Ik houd dit adres in mijn achterhoofd. En ook dat van Ulrike Wiebel in Leiden, waar ik eerder een zéér goede ervaring heb opgedaan met het vinden van een (voor mij) goede kinsteun. Dat bracht me lichtjaren vooruit!

Ik ben nu van plan te kijken bij Henk te Hietbrink in Arnhem, http://www.tehietbrinkbows.nl/. Advies..?

vriendelijke groet,
    Henk.

4. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Zoals elders op dit forum vermeld, speel ik al vele jaren op een door Henk te Hietbrink gebouwde vioolstok. Het was een behoorlijke investering, maar ik ben er nog steeds zeer content mee. Als de afstand geen probleem vormt, zou ik zeker eens een afspraak met Henk maken. Aardige vent en altijd genegen een passende oplossing te vinden. Bovendien iemand die kennis van zaken heeft en die heb je nodig!

5. chrish

chrish ♫ ♪

Lid geworden:
    20 mei 2008
    Henk heeft zeker goede stokken. Ik zou ook bij Matthieu Besseling kijken, die heeft een prachtige verzameling strijkstokken van enkele honderden tot duizenden euro's. Soms heeft hij een leuke Morizot of Lotte te koop voor enkele honderden euro's en die stokken spelen gewoon goed.

Deel Deze Pagina