strijkstok

Discussie in 'Aangeboden' gestart door chrish, 27 mei 2009.

  1. chrish

    chrish ♫ ♪

    Lid geworden:
    20 mei 2008
    Berichten:
    776
    tralala weg is weg
     
  2. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Ik heb een ruim assortiment strijkstokken onder de € 250 op mijn website staan. Ik ben te bezoeken in Hilversum op afspraak of open dagen, alwaar u de strijkstokken (eventueel met uw docent erbij) kunt uitproberen.
     
  3. chrish

    chrish ♫ ♪

    Lid geworden:
    20 mei 2008
    Berichten:
    776
    Zoals je zelf ook wel weet test je een strijkstok niet in een uurtje tijd :) Moet echt een paar dagen overheen gaan, er was iemand op dit forum die ze opstuurde om te testen en dan kon je een selectie maken.
     
  4. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Ja, dat doe ik ook voor de klanten die dat wensen. Daar ben ik niet de enige in.
     
  5. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.972
    Homepage:
    Een zichtzending kan het beste telefonisch worden aangevraagd. 050 3135701.
     
  6. fiddler2007

    fiddler2007 fiddler2007

    Lid geworden:
    6 okt 2007
    Berichten:
    57
    Vioolbouwer en reparateur Uli Schnorr, Adelheid Straat 80 in Den Haag, heeft een goede collectie o.a. carbon en glasfiber stokken. Op zijn aanraden heb ik onlangs niet eens een dure uitgezocht, 155 euro, mede omdat hij die net zo goed vond, dit door andere ervaren violisten ook zo beoordeeld, als een bijvoorbeeld 5x zo prijzige in de voorraad. Een integer iemand voor mij .... - F
     
  7. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Mooi zo, eerlijke man, sowieso, de prijzen van carbon fiber strijkstokken liggen heel anders (veelal lager) dan brazil strijkstokken en zijn moeilijk daarmee te vergelijken (een brazil strijkstok van 80 euro is heel anders dan een carbon fiber strijkstok van hetzelfde bedrag bijv).
     
  8. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.972
    Homepage:
    Merkwaardig: glasfiber stokken zijn alleen te krijgen in de prijscategorie van enkele tientjes.

    Carbon (daar heb ik ruime ervaring mee) kan veel beter uitvallen dan een houten strijkstok van dezelfde prijs of meer, maar dat hangt ook nogal af van de kwaliteit van de betreffende houten stok want daarin is ook veel verschil.
    Dat carbonstokken in het algemeen beter zijn dan houten stokken of omgekeerd kun je niet zomaar zeggen.
     
  9. M.

    M. M.

    Lid geworden:
    17 mei 2008
    Berichten:
    110
    Inderdaad, ik verkoos een mooie houten Paesold boven een carbonstok. En ik ben er heel erg tevreden mee!
     
  10. chrish

    chrish ♫ ♪

    Lid geworden:
    20 mei 2008
    Berichten:
    776
    Ook ik verkoos een houten stok boven carbon (kwam bij bbviool vandaan). Volgens mij leraar sloegen beide de snaren erg goed aan maar sprong de houten net iets beter.
     

Deel Deze Pagina